Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Finn din SEO-ekspert- Vi er best på SEO - Marketin AS

SEO er en viktig satsing da de øverste resultatene i Google får så og si all trafikken. Derfor burde man forbedre nettsiden sin SEO, slik at man har bedre forutsetninger for en økt trafikk.

SEO (Search Engine Optimization) er et eget fagomrfår innenfor digital markedsføring. SEO går ut på å utføre en rekke med forskjellige tiltak for å øke plasseringen i Google, for en nettside.

Det blir utført rundt 50 millioner Google-søk i Norge, daglig. Med en god SEO satsing, vil man kunne kapre en del av disse søkene, noe som kan øke trafikken din betraktelig.

Der annonsering med Google koster en bestemt sum per klikk, er organisk SEO en svært kostnadseffektiv satsning, ettersom man ikke betaler Google en eneste krone når noen trykker seg inn på nettsiden fra søkeresultatet. Når en nettside først er blitt godt søkemotoroptimalisert av en SEO-ekspert, er resultatene vedvarende over tid. Det blir også mye lettere for nettsiden å rangere på nye søkeord i fremtiden også.

Hva er en SEO-ekspert?

En SEO-ekspert er en fagperson med spisskompetanse på SEO, og har kunnskap om akkurat hva som må gjøres for å forbedre søkemotoroptimaliseringen til en nettside.

En SEO-ekspert har også kunnskap knyttet til analyse og statistikk, SEM, nettsidearkitektur og -struktur, samt kunnskap om bruken av Google sine egne verktøy i tillegg til eksterne verktøy som for eksempel SEMRush. Som regel har SEO-eksperter, enten selv eller gjennom sitt kontaktnettverk, også kompetanse knyttet til utvikling og programmering, samt innholdsprodusering.

Hva gjør en SEO-ekspert?

En SEO-ekspert har en svært variert arbeidsdag. Dette er grunnet av arbeidet er svært uforutsigbart, og at alle nettsider har sine egne unike problemstillinger og forutsetninger. SEO-eksperter leser derfor mye bransjerelatert informasjon for å holde seg oppdatert på nye og gode tiltak, og for å bevare kompetansen.

Alt som skal til er en oppdatering hos Google, så kan hele SEO-klimaet forandres drastisk. Dette gjør at SEO-eksperter hele tiden må holde seg oppdatert på eventuelle endringer og oppdateringer fra Google sin side.

SEO-eksperter jobber også daglig med nettsider. Dette gjøres ved å først analysere eventuelle svakheter og styrker. Deretter utføres det en SEO-strategi, der svakhetene blir identifisert og det blir utarbeidet en løsning.

En SEO-ekspert utfører mange forskjellige tiltak. Dette gjøres blant annet gjennom lenkebygging, optimalisering av innhold, produksjon av nytt innhold og forbedring av det tekniske på nettsiden.

En SEO-analyse blir også utført. SEO-analyser avdekker svakhetene og styrkene som nevnt ovenfor, i tillegg til å finne relevante søkeord som nettsiden bør satse på.

SEO-eksperter har også kunnskap knyttet til relevante fagområder som SEM og PPC-annonsering. PCC, Pay Per Click, viser til annonsering på Google søk på en betaling per klikk-basis. SEM derimot viser til generell søkemotormarkedsføring og inkluderer SEO, PPC i tillegg til lokal SEO/Google min bedrift, Google min bedrift og andre Google-verktøy.

Hvordan kan en SEO-ekspert hjelpe meg?

Ofte kan man finne mange små feil og problemer som treng må fikses. I tillegg kan det noen ganger også være nødvendig med en helt ny side. For å vite om hva som må gjøres, må en SEO-ekspert utføre en analyse, for å så skrive en rapport til kunden. Man kan da avtale hva som skal gjøres for å styrke nettsiden sin SEO.

En SEO-ekspert kan også bistå med konsulentarbeid. Da vil bedriften få hjelp slik at de internt kan utføre deler av SEO-arbeidet selv, som kan spare en del kostnader i lengden. Noe av dette går ut på å finne de rette søkeordene man burde bruke på nettsiden.

Derfor er innleie av en SEO-ekspert en god investering

Siden SEO er et felt som krever en god del kompetanse, kan det være lurt å få litt hjelp med jobben. Ofte kan nettsider være veldig trege, noe som kan ta mye tid å fikse på egenhånd. En SEO-ekspert vil utføre en analyse av nettsiden, med et mål om å finne feil i koden, innstillingene, teamet som blir brukt eller resten av elementene til siden. Med en kostnadseffektiv avtale vil du få en månedlig rapport, samt tips og råd til hva som kan gjøres av bedriftens egne medarbeidere.

Å leie inn en fagperson er en svært kostnadseffektiv investering. Dette er fordi en SEO-eskpert optimaliserer kostnadene per klikk på annonser, slik at man vil spare så mye som mulig for trafikken man får. Nettsidens SEO vil også kunne bli forbedret, slik at man også vil få økt trafikk inn til nettsiden.

Etter en lengdre periode med SEO-arbeid, vil nettsiden få god trafikk fra Google, samt en god del trafikk fra billige annonser. Sammenlignet med annonsering på tradisjonelle kanaler eller betaling per klikk, er SEO det aller beste, i lengden.

Trenger du hjelp med SEO?

Dersom du ønsker å lære mer om SEO, og hvordan våre SEO-eksperter kan hjelpe deg og din nettside, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg og din bedrift og nettside.