Google-annonsering - Vi er eksperter på lønnsom annonsering på Google!

Google-annonsering - Vi er eksperter på lønnsom annonsering på Google!

Hvorfor bruke Google-annonsering?

Når dine kunder Googler det produktet eller tjenesten du selger, er det viktig at du er synlig på Google. Det som er spesielt med Google markedsføring er at her ligger det alltid en intensjon bak, dette gjør at å annonsere på Google er en av de beste måtene å tiltrekke kvalitativ trafikk.

Hva koster det å annonsere på Google?

Vi tar fra 6000 kroner i måneden. Men som med alt annet krever det kunnskap og kompetanse for å få mest mulig ut av Google Ads og det handler mer om resultatet man får ut av det, enn "kostnaden" til annonseringen.

Hvorfor er Google-Annonsering den beste markedsføringen?

Gratis rådgivning

Verdens største voksende markedskanal

Mye trafikk til få aktører

Å annonsere på Google er et regnestykke

Google er verdens ledende søkemotor, og leverer tjenester til millioner av nordmenn på forskjellige måter hver eneste dag. I gjennomsnitt blir det utført omtrent 50 millioner daglige søk i Norge alene og populæriteten øker hvert år. Men jo flere som annonserer på Google, jo mer koster det å annonsere eller havne høyt i organisk søk.

Google-annonsering treffer kunden i riktig tid

Hvorfor annonsere på Google?

Når du Googler, så leter du etter noe spesifikt. Det betyr at med Google-annonsering dukker dine produkter og tjenester opp når noen søker etter de. Da er den potensielle kunden i kjøpshumør og vil ha en høy sannsynlighet til å konvertere. Dette gjør at Google-annonsering er blant de mest verdifulle markedsføringskanalene, sammenlignet med andre kanaler hvor publikum får opp reklame de ikke ønsker å se.

Få gratis rådgivning
Her har kunden fått hjelp med google-annonsering

Målbar Google-Annonsering!

For at Google-annonseringen skal være lønnsom må man ha kontroll over kostander og inntekter. Gjennom implementering av konverteringssporing på nettsiden din finner vi ut hvor mye en konvertering koster, og deretter hvor mye en konvertering er verdt i gjennomsnitt. Sånn finner vi enkelt ut om Google-annonseringen er lønnsom.

Ta kontakt

4 grunner til Google-annonsering

Vi i Copyleft har fått profesjonell hjelp fra Marketin AS med Google-annonsering av deres dyktige SEO-konsulenter som har både hjulpet vårt eget konsern, i tillegg til å ha vært med som konsulenter på oppdrag fra Forbrukerrådet. Vi er svært fornøyde og kan anbefale Marketin på det sterkeste!

Jonathan Ibsen
Nestleder, Copyleft Solutions

Google-annonsering er viktig

Kom i gang med Google-annonsering!

Hos oss får du en dedikert kontaktperson som hele tiden holder kontroll på dine budsjetter, inntekter og lønnsomhet. Velkommen til målbar Google-annonsering hos Marketin!

Få gratis rådgivning

Våre partnere

Bad.noAndresenCopyleft SolutionsØyo BrødreneOslo Hudpleieklinikk MedispaFuel of NorwayuWorkTitt inn GarnEventim

Ofte stilte spørsmål

Hvordan virker Google-annonser?

Google Ads viser produktet eller tjenesten til din bedrift i Google-søket. Plasseringen bestemmes ut ifra hvor mye du byr og hvor mange kvalitetspoeng du har. Bedre plasseringer krever høyere bud og mer kvalitetspoeng. Først når en person trykker på din annonse blir du belastet for annonseringen (PPC).

Kan man annonsere på Google selv?

Alle kan selv annonsere på Google, og for å kunne annonsere med Google Ads må du kun ha en Google konto og et kort å betale med. Etter en kort registreringsprosess, er du klar.. Vær oppmerksom på det fort kan være vanskeligere enn du tror å jobbe deg mot lønnsomme annonser. Men hvis du likevel skal gjøre det selv har vi noen tips til deg. Det finnes to forskjellige brukergrensesnitt: Et for nybegynnere og et for eksperter. Det finnes tre nivåer på en Google Ads konto: Konto-nivå, ad group-nivå og annonse-nivå. For å kunne navigere korrekt må du skjønne denne strukturen. Du bør sette opp en annonsegruppe (ad group) for de annonsene som har noe til felles, som for eksempel målgruppe, type produkt, samme budsjett og lignende.

Hvor mye koster det å annonsere på Google?

Kostnaden på Google-annonsering kommer an på hvor ofte du vil annonsere, hvilken plassering du sikter deg inn på og hvilke nøkkelord du byr på. Prisen på din annonse bestemmes i hvert enkelt tilfelle i det Google-søket til en potensiell kunde dukker opp. Hvilken pris du er villig til å betale bør baseres på hva en kunde er verdt for din bedrift i de kommende årene (evt. mersalg) og hvor stor konverteringsprosent din bedrift får som et resultat av annonseringen. Ofte vil avansen per solgte produkt ha mye å si for i hvor stor grad det lønner seg å annonsere på Google. Desto høyere fortjenesten er per salg, desto mer lønnsomt kan det være. En vanlig pris for et klikk er 10 kroner, men det avhenger av marked og konkurranse. Et klikk kan koste 100 kroner eller mer der konkurransen er høy. Google-annonsering gjennom et byrå fungerer sånn at du betaler både oss en del for å opprette og administrere annonsene, og deretter også Google sitt beløp for klikk. Sistnevnte står du fritt til å velge hva ditt klikk-budsjett er.

Hvordan optimaliserer dere Google Ads?

Vi optimaliserer Google annonsene gjennom å lage mange ulike vinklinger av budskapet, mot mange forskjellige målgrupper. Det som fungerer er det som beholdes og optimaliseres nærmere, ved å bruke en elimineringsprosess som dette sitter man igjen med de gode annonsene som genererer mye penger.

Hvor mye må jeg bruke på Google Ads?

Budsjettet til Google bestemmer du helt selv. Ellers om vi skal gjøre det koster det fra 6000,- i måneden til kun håndtering av annonsene, med dette er det vitkig å vite at du minst kan bruke like mye i betaling til Google; ellers er det ikke lett å oppnå lønnsomhet på annonseringen.