marketin,markedsføringsbyrå,markedsføring,reklame,seo,søkemotoroptimalisering,mediebyrå,markedsførinbyrå,markedsplan,strategi,seo byrå,oslo,akershus,norge,seo,byrå,oslo,seo-byrå-oslo

Post@marketin.no

Vi svarer på alle spørsmål.

921 10 940

Ring oss.

Man - Fre: 9:00 - 16:00

Tilgjengelighet.

Hvorfor velge et SEO-byrå? Her er hvorfor spesialist kompetanse er bedre!

Lesetid ca: 5 minutter

Et SEO-Byrå er et digitalt markedsføringsbyrå spesialisert i søkemotoroptimalisering. Marketin AS er SEO-byrå like utenfor Oslo og vi har skrevet en artikkel som forhåpentligvis hjelper deg som er på søken etter en god samarbeidspartner innenfor søkemotoroptimalisering!

seo-byrå,seobyrå,søkemotoroptimalisering byrå,søkemotoroptimalisering-byrå,seo byrå,seo-byrå-oslo,seobyrå oslo, søkemotoroptimalisering, oslo,norge
SEO BYRÅ I OSLO

Innholdsfortegnelse:

  • 1. Hva er et SEO-byrå
  • 2. Presterer et SEO-Byrå bedre?
  • 3. Tjenester SEO-byrå leverer
  • 4. Er et SEO-Byrå rett for deg?
  • 5. Kartlegg målene dine med et SEO-Byrå
  • 7. Les våre artikler om SEO

1. Hva er et SEO-byrå?

Et SEO-byrå er et digitalt markedsføringsbyrå som har spesialisert seg innenfor søkemotoroptimalisering. Som et SEO-byrå er man en del av en vertikal integrasjon i markedsføring bransjen. Det betyr at et SEO-byrå (oss) i denne sammenhengen kun er et lite ledd i en helhet av markedsføringsmiksen.

Vi har valgt å kun fokusere på å være et SEO-byrå fordi konkurransen er ofte mindre jo mer spesialisert man er. Norge i dag har ikke så mange aktører som er eksklusivt spesialisert innenfor søkemotoroptimalisering, de fleste av de få som finnes er lokalisert i Oslo.

Hvis du ønsker mer innsikt i dybden av søkemotoroptimalisering så anbefaler vi å lese vår artikkel “Hva er SEO

2. Presterer et SEO-Byrå bedre?

Så og si alle byråer innenfor markedsføring selger søkemotoroptimalisering, men er det noe forskjell på kvaliteten du får fra et SEO-byrå sammenlignet med et vanlig markedsføringsbyrå?

Ordet “SEO” blir daglig misbrukt og undervurdert: Noen selger oppføringer på nettsider som 1881, Gulesider, Yelp og lignende sider deretter å kalle dette for søkemotoroptimalisering. Til en viss grad så vil oppføringer på nett (web 2.0)  gjøre deg mer synlig men dette er kun en brøkdel av hva som faktisk innebæres i fagfeltet til et SEO-byrå. I dette studiet av Brian Dean fra Backlinko pekes det mot over 200 faktorer som spiller inn på din rangering på Google!

Ulemper ved å ikke velge et SEO-byrå

Problem med valg av tjenesteyter: Markedsføringsbyråer har ofte erfarne “søkemotoroptimalisering-spesialister” som har drevet med søkemotoroptimalisering i titalls år. Et problem med dette kan være at dersom de ikke er eksklusivt er opptatt av søkemotoroptimalisering vil de ikke prestere bra. Grunnen til dette er søkemotoroptimalisering er et stort fagfelt og det kreves å være oppdaterte på det nyeste for å få bra resultater.

En ikke uvanlig situasjon er at en ansatt som er ansvarlig for søkemotoroptimalisering, også er ansvarlig for 10 andre fagfelt som for eksempel: Landingssider, konverteringsrate, nettside design osv. Dette resulterer i at personen ikke klarer å holde seg oppdatert og verken presterer optimalt eller i verste fall setter din nettsides søkemotoroptimalisering-resultater i faresonen.

Dette burde du se etter hos en leverandør av SEO-tjenester:

  1. Eksklusivitet ovenfor søkemotoroptimalisering som fagfeltet.
  2. Se at leverandøren konkurrerer godt med søkemotoroptimalisering innenfor egen bransje.
  3. At de holder seg oppdaterte innenfor søkemotoroptimalisering.
  4. At de har analytisk evne til å vurdere vanskelighetsgraden ved eventuelle søkeord.

3. Tjenester SEO-byrå leverer

Hvis vi skal se på tjenester et SEO-byrå leverer så er det to typer søkemotoroptimalisering tjenester: Strategisk og Teknisk. Den strategiske delen er hovedansvaret til en søkemotoroptimalisering-spesialist mens det tekniske i enkelte mer avanserte tilfeller bør gjøres i samarbeid med en utvikler slik at prosessen blir effektiv.

Teknisk søkemotoroptimalisering

  • Optimalisering av nettside.
  • Tilpasset koding for lesbarhet eller vekt. ( Ofte i samarbeid med utvikler )
  • Implementere ønskede søkeord i alt-tags og metainfo.
  • Legge til rette for SSL, AMP og mobilvennlighet.
  • Ordne Structured data samt Rich snippets.
  • Legge til rette for nåværende og fremtidige krav som stilles av Google.
  • Optimalisering av egen Blogg og inbound linking.
  • Oppsett av Search Console, Analytics, GA, Sidekart osv..  
  • Bruk av programmer for å analysere.
  • Vanskelighetsgrad til forskjellige søkeord.
  • Volum til forskjellige søkeord.
  • Din synlighet i forhold til din konkurrent.
  • Bruke programvare til å analysere hvordan du skal rangere bedre enn dine konkurrenter, fordi søkemotoroptimalisering er ikke flaks.

Strategisk søkemotoroptimalisering

  • Planlegging og praktisk utføring.
  • Lenkebygging innad og utad.
  • Gjeste-innlegg.
  • Artikkelskriving
  • Kombinere teori og praksis

4. Er et SEO-Byrå rett for deg?

Når du går til et SEO-byrå for hjelp så skal du selv være obs på at søkemotoroptimalisering er en rett investering for deg. I visse tilfeller så kan søkemotoroptimalisering være veldig dyrt og ta lang tid.

Ofte i kompetitive bransjer som webhosting så betaler man 100 kr per klikk på Google. Det er en indikasjon på at søkemotoroptimalisering på lang sikt er mer lønnsomt enn å betale 100 kr hver gang over en lengre periode. Syse har vært ekstremt flinke med søkemotoroptimalisering i denne bransjen og de rangerer organisk høyt på flere søkeord med 100 kr PPC (Pay Per Click).

I andre bransjer så kan det være langt mer lønnsomt å ikke fokusere på søkemotoroptimalisering dersom PPC er lav men organisk konkurranse er høy. PPC fungerer slik at man byr på plasseringen ved et søkeord på Google. På den måte får de som byr høyest førsteplassen den. I enkelte tilfeller kan du få clicks til noen øre men det er sjeldne tilfeller der penger er involvert.

Hvis du lurer på om et SEO-byrå er rett for deg så ta kontakt på “Post@Marketin.no” med “Emne: Rett for meg?” så gir vi deg en gratis rapport på lønnsomheten i din bransje med søkemotoroptimalisering og tilbud til hva vi eventuelt kan tilby deg!

5. Kartlegg målene dine med et SEO-Byrå

Seo-byrå-oslo, seo byrå, søkemotoroptimalisering,seo,seo-oslo, seo-byrå

Med våre kunder opplever vi at det som er mest rettferdig for begge parter er å lage en detaljert plan med milepæler for mål. Milepælene inkluderer hva som skal bli gjort til en hver tid samt at resultater for forrige periode skal bli sendt til kunden slik at de er oppdaterte på progresjonen.

Ettersom man har en plan å jobbe etter så blir resultatene mer jevne og sikre over tid. Hvis man i tilfeller ikke planlegger risikerer man at man ikke selv vet hva søkemotoroptimalisering-byrået skal gjøre eller om de faktisk gjør noe av nytte. Derfor lager vi alltid en detaljert plan og holder våre kunder oppdatere på sine resultater.

Et gjennomsiktig samarbeid

Det er ekstremt viktig at arbeidet er gjennomsiktig, det burde ikke være mange hemmeligheter når det kommer til et søkemotoroptimalisering-byrå og deres arbeid. Som regel består arbeidet av teori, statistikk og analyse blandet med praktisk utføring. Hvis det er hemmeligheter innad i lenkebygging-prosessen så kan det være et tegn på at din tjenesteyter driver med snusk. Det kan være dårlig på lang sikt.

Her kommer en nummerert liste i anbefalt rekkefølge på hvordan du som kunde får mest rettferdig betingelser:

  1. Be om en vurdering av ditt nettsted, søkeordsanalyse og vanskelighetsgraden på potensielle søkeord du ønsker å rangere for.
  2. Be om en detaljert søkemotoroptimalisering-plan til et gitt budsjett som strekker seg over en viss periode. Anbefales minimum 6 måneder pga organiske resultater kommer over tid.
  3. Få rapporter på oppnådde resultater underveis.
  4. Ved enden av avtalen så er SEO-byrået mer kjent med din bransje. Da burde de kunne konkludere med hvilke resultater som er mulige dersom dere inngår en ny avtale.

6. Marketin AS – SEO-Byrå-Oslo

Vi er et nyetablert digitalt markedsføring byrå like utenfor Oslo som har valgt å spesialisere oss eksklusivt innenfor søkemotoroptimalisering. Vi streber etter å være Norges og Oslo beste SEO-byrå i fremtiden. Dette gjør vi ved å holde oss oppdatere på internett-kanaler som: Backlinko , Moz Blog/News , Semrush News , Search Engine Land , Neil Patel , Search Engine News (SEJ) , Entrepreneur. Og mange fler.

I tillegg til dette holder vi som et SEO-byrå oss oppdaterte på kravene som Google stiller for sine forbrukere. Vi har sett de siste årene at Google har hatt flere oppdateringer som har vanskeligstilt uetiske lenkebygging metoder.

Vi sørger for at våre kunder har en ren portefølje slik at deres nåværende resultater er trygge i fremtiden. Vi håper derfor på at om du er på utkikk etter et SEO-Byrå-Oslo at du tar kontakt for en gratis vurdering og et eventuelt for hva vi kan hjelpe deg med!

7. Les våre artikler om SEO

Les : Hva er SEO – Alt du trenger å vite om SEO

Les : Disse SEO faktorene burde du kunne

Les : Fordeler med SEO

Les : 6 SEO faktorer

Les : Lokal SEO – Google Min Bedrift

Gi oss en like om du liker denne artikkelen! Sosial oppmerksomhet påvirker SEO!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Marketin AS - SEO-BYRÅ

Marketin AS - SEO-BYRÅ

Vi er et markedsføringsbyrå med fokus på SEO. Vi spesialiserer oss i tjenester innenfor SEO fagfeltet og setter vårt absolutte fokus på søkemotoroptimalisering. Alt fra Innholdsproduksjon til Teknisk SEO. Sjekk våre artikler for tips og mm - Marketin SEO-Byrå

Les mer om SEO

SEO Guide for nybegynnere – Hvordan komme øverst på Google! (2019)

Lesetid ca: 3 minutter Denne artikkelen handler om hvordan komme øverst på Google søkemotor. …

4 grunner til å investere i SEO (2019)

Lesetid ca: 3 minutter SEO er fremtiden innenfor søkemotormarkedsføring. Inflasjon i CPC (Cost per …

SEO OPPDATERING I 2019 Her er hvordan markedet for SEO vil endres

Lesetid ca: 1 minutt Moz annonserte den 5 februar at de har kommet med …

Hvorfor velge et SEO-byrå? Her er hvorfor spesialist kompetanse er bedre!

Lesetid ca: 5 minutter Et SEO-Byrå er et digitalt markedsføringsbyrå spesialisert i søkemotoroptimalisering. Marketin …

Lokal SEO – Google Min Bedrift

Lesetid ca: 4 minutter «Lokal SEO er lettere enn nasjonal SEO og grunnen til dette er at Google favoriserer sine lokale bedrifter og dette gjør det lett for deg å få flere kunder fra ditt lokal-miljø!»

Hva er SEO? Alt du trenger å vite om SEO

Lesetid ca: 8 minutter Hva er SEO (søkemotoroptimalisering) ? I artikkelen forteller vi om hvilke faktorer som påvirker SEO-rangering og mye mer!

6 SEO faktorer for 2019

Lesetid ca: 4 minutter SEO optimalisert innhold Hvis du har en nettside du ønsker …

Hva er fordelene til SEO

Lesetid ca: 3 minutter Fordelene til SEO eller søkemotoroptimalisering brukes til å optimalisere nettstedene for ulike …

Disse SEO faktorene burde du kunne!

Lesetid ca: 4 minutter Disse SEO faktorene burde du kunne! I denne artikkelen skal …

Fordeler med SEO

Lesetid ca: 3 minutter SEO (søkemotoroptimalisering) for håndverkerbedrifter blir mer aktuelt enn noen gang før i tiden fremover. Kontakter knyttes over internett og folk søker etter tjeneste de trenger i søkemotorer som Google. SEO er en investering for fremtiden, det vil gi din side organisk trafikk som varer.

No Comments

Post a Comment