Trenger du søkemotoroptimalisering? Vi er et ledende SEO-byrå i Oslo

seo-byrå,seobyrå,søkemotoroptimalisering byrå,søkemotoroptimalisering-byrå,seo byrå,seo-byrå-oslo,seobyrå oslo, søkemotoroptimalisering, oslo,norge

Et SEO-Byrå er et digitalt markedsføringsbyrå spesialisert i søkemotoroptimalisering, altså fagområdet som er å øke en nettside sin synlighet på søkemotorer som Google. Marketin AS er SEO-byrå like utenfor Oslo og vi har skrevet en artikkel som forhåpentligvis hjelper deg som er på søken etter en god samarbeidspartner innenfor søkemotoroptimalisering!

1. Hva er et SEO-byrå?

Et SEO-byrå er et digitalt markedsføringsbyrå som har spesialisert seg innenfor søkemotoroptimalisering. Som er SEO-byrå tar med del i den digitale markedsføringssatsningen til bedriften. Denne går som nevnt ovenfor ut på å optimalisere en nettside og dens innhold for søkemotorer, slik at nettsiden har bedre forutsetninger for å gjøre det bra i søkeresultatene til Google i Oslo.

Vi har valgt å ha et hovedfokus på å være et SEO-byrå i Oslo og omegn. Dette har vi gjort fordi konkurransen er ofte mindre jo mer spesialisert man er. Norge i dag har ikke så mange aktører som er eksklusivt spesialisert innenfor søkemotoroptimalisering, de fleste av de få som finnes er lokalisert i Oslo og i andre norske storbyer.

Hvis du ønsker mer å få dybdeinnsikt i søkemotoroptimalisering så anbefaler vi å lese vår artikkel “Hva er SEO

2. Presterer et SEO-Byrå bedre?

Så og si alle byråer innenfor markedsføring selger søkemotoroptimalisering, men er det noe forskjell på kvaliteten du får fra et SEO-byrå sammenlignet med fra et vanlig markedsføringsbyrå i Oslo?

Ordet “SEO” blir daglig misbrukt og undervurdert. Noen selger oppføringer på nettsider som 1881, Gulesider, Yelp og lignende sider, for deretter å kalle dette for søkemotoroptimalisering. Til en viss grad så vil oppføringer på nett gjøre deg mer synlig, men dette er kun en brøkdel av hva som faktisk SEO-fagområdet innebærer av tiltak. I dette studiet fra Brian Dean, utført av Backlinko pekes det på over 200 faktorer som spiller inn når det kommer til å rangere på Google!

Ulemper ved å ikke velge et SEO-byrå

Markedsføringsbyråer har ofte erfarne “søkemotoroptimaliseringspesialister” som har drevet med søkemotoroptimalisering i titalls år. Et problem med dette kan være at dersom de ikke er eksklusivt er opptatt av søkemotoroptimalisering vil de ikke klare å gjøre så kunden sin nettside presterer bra. Grunnen til dette er søkemotoroptimalisering er et stort fagfelt og det er svært viktig å være oppdatert på det nyeste for å få bra resultater. SEO er et fagområde i stor endring i Oslo, Norge og verden forøvrig, og en enkel algoritmeoppdatering fra Google kan endre SEO-spillet.

En ikke uvanlig situasjon er at en ansatt som er ansvarlig for søkemotoroptimalisering, også er ansvarlig for 10 andre fagfelt som for eksempel; Landingssider, konverteringsrate, nettside design osv. Dette resulterer i at personen ikke klarer å holde seg oppdatert og verken presterer optimalt eller i verste fall setter din nettsides søkemotoroptimaliseringsresultater i faresonen.

Dette burde du se etter hos en leverandør av SEO-tjenester:

  1. Å ha et særlig fokus på søkemotoroptimalisering, med ansatte som har spissfokus på dette som et fagfelt.
  2. Se at leverandøren har skapt gode SEO-resultater for seg selv og sine tidligere og nåværende klienter.
  3. At de holder seg oppdaterte innenfor fagfeltet «søkemotoroptimalisering».
  4. At de har analytisk evne til å kunne vurdere vanskelighetsgraden til bestemte og relevante søkeord.

3. Tjenester som et SEO-byrå leverer

Hvis vi skal se på tjenester et SEO-byrå leverer i Oslo,er det to typer søkemotoroptimalisering tjenester:; strategisk og teknisk. Den strategiske delen utgjør hovedansvaret til en søkemotoroptimaliseringspesialist, mens den tekniske komponenten bør gjøres i samspill med en webutvikler.

For å gi klarhet innenfor de to forskjellige underområdene innenfor SEO, har vi valgt å redegjøre for hva som inngår i henholdsvis «teknisk søkemotoroptimalisering» og «strategisk søkemotoroptimalisering» nedenfor.

Teknisk søkemotoroptimalisering

En animert utvikler som sitter foran en datamaskin, teknisk SEO
  • Optimalisering av nettsidens arkitektur og kildekode.
  • Implementere ønskede søkeord i alt-tags og meta.
  • Legge til rette for SSL, AMP og mobilvennlighet.
  • Ordne Structured data, og optimalisere siden for Google sine Rich snippets.
  • Legge til rette for nåværende og fremtidige krav som stilles av Google.
  • Optimalisering av egen Blogg og oppfordre og legge til rette for inbound linking.
  • Oppsett av Search Console, Analytics, GA, Sidekart osv..  
  • Bruk av programmer for å analysere.

Strategisk søkemotoroptimalisering

  • Planlegging og praktisk utføring.
  • Lenkebygging innad og utad.
  • Gjesteinnlegg.
  • Artikkelskriving
  • Kombinere teori og praksis

4. Er et SEO-Byrå rett for deg?

Når du går til et SEO-byrå i Oslo for hjelp, skal du selv være klar over hvorvidt søkemotoroptimalisering er en rett investering for deg og din bedrift. I visse tilfeller så kan søkemotoroptimalisering være veldig dyrt og ta lang tid.

Ofte i konkurranseutsatte bransjer som for eksempel; webhosting, finans og bank og feriereiser, betaler man 100 kr per klikk på Google. Det er en indikasjon på at søkemotoroptimalisering på lang sikt er mer lønnsomt enn å betale 100 kr hver gang over en lengre periode. Syse har vært ekstremt flinke med søkemotoroptimalisering i webhost-bransjen og de rangerer organisk høyt på flere søkeord med 100 kr PPC (Pay Per Click).

I andre bransjer så kan det være langt mer lønnsomt å ikke fokusere på søkemotoroptimalisering dersom PPC er lav men organisk konkurranse er høy. PPC fungerer slik at man byr på plasseringen ved et søkeord på Google. På den måte får de som byr høyest førsteplassen den. I enkelte tilfeller kan du få klikk til noen øre. Dessverre gjelder kun den siste påstanden i ytterst sjeldne tilfeller for lite konkurranseutsatte bransjer og søkeord.

Hvis du lurer på om et SEO-byrå er rett for deg og drin bedrift i Oslo, ta kontakt på “Post@Marketin.no”, så tilbyr vi det en svært konkurransedyktig priset rapport på lønnsomheten i din bransje med søkemotoroptimalisering, og et gratis og helt uforpliktende tilbud til hva vi eventuelt kan tilby deg og din bedrift!

5. Kartlegg målene dine med et SEO-Byrå

Animert hånd som trekker en strek som går oppover med en forretningsmann som løper opp trapper til et flagg som illustrerer suksess, målsetting er viktig for SEO

I vårt daglige arbeid med egne kunder, opplever vi at det som mest rettferdig for begge parter er å lage en detaljert plan med milepæler for mål. Milepælene inkluderer hva som skal bli gjort til enhver tid samt at resultater for forrige periode skal bli sendt til kunden slik at de er oppdaterte på progresjonen.

Ettersom man har en plan å jobbe etter, blir resultatene mer jevne og sikre over tid. Hvis man i tilfeller ikke planlegger risikerer man at man ikke selv vet hva søkemotoroptimaliseringsbyrået skal gjøre eller om de faktisk gjør noe av nytte. Derfor lager vi alltid en detaljert plan og holder våre kunder oppdatere på resultatene vi har skapt på deres vegne.

Et gjennomsiktig samarbeid

Det er ekstremt viktig at arbeidet er gjennomsiktig, det burde ikke være noen hemmeligheter når det kommer til et søkemotoroptimaliseringsbyrå og deres arbeid. Som regel består arbeidet av teori, statistikk og analyse blandet med praktisk utføring. Hvis det er hemmeligheter innad i lenkebyggingsprosessen så kan det være et tegn på at din tjenesteyter driver med snusk. Det kan være dårlig på lang sikt.

Her kommer en nummerert liste i anbefalt rekkefølge på hvordan du som kunde får mest rettferdig betingelser:

  1. Be om en vurdering av ditt nettsted, søkeordsanalyse og vanskelighetsgraden på potensielle søkeord du ønsker å rangere for.
  2. Be om en detaljert søkemotoroptimaliseringsplan til et gitt budsjett som strekker seg over en viss periode. Vi anbefaler at avtaler løper over minimum 6 måneder. Dette er fordi det ofte tar noe tid før organiske resultater skapes.
  3. Få rapporter på oppnådde resultater underveis.
  4. Ved enden av avtalen så er SEO-byrået mer kjent med din bransje. Da burde de kunne konkludere med hvilke resultater som er mulige dersom dere velger å inngå en ny avtale.

6. Marketin AS – Et SEO-Byrå i Oslo

Vi er et nyetablert digitalt markedsføring byrå like utenfor Oslo som har valgt å spesialisere oss på søkemotoroptimalisering. Vi streber etter å være Norges og Oslo beste SEO-byrå i fremtiden. Dette gjør vi ved å holde oss oppdatere på internett-kanaler som: Backlinko , Moz Blog/News , Semrush News , Search Engine Land , Neil Patel , Search Engine News (SEJ) , Entrepreneur. Og mange fler.

I tillegg til dette holder vi som et SEO-byrå oss oppdaterte på kravene som Google stiller for sine forbrukere. Vi har sett de siste årene at Google har hatt flere oppdateringer som har vanskeligstilt SEO-byråer med skittent mel i posen som bedriver uetiske lenkebyggingmetoder.

Dersom du har noen spørsmål knyttet til SEO, eller simpelthen lurer på hvordan SEO kan hjelpe deg og din bedrift i Oslo og omegn, så ser vi frem til å ta en uforpliktende og lærerik samtale.

7. Les våre andre artikler om SEO

Dersom du er nysgjerrig på SEO, og ønsker å lære mer, så er du hjertelig velkommen til å lese våre diverse innlegg på vår SEO-blogg som omhandler diverse deler av dette spennende fagområdet.

Les : Hva er SEO – Alt du trenger å vite om SEO

Les : Disse SEO faktorene burde du kunne

Les : Fordeler med SEO

Les : 6 SEO faktorer

Les : Lokal SEO – Google Min Bedrift

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Share on facebook
Del på Facebook
Share on linkedin
Del på Linkedin

Ta kontakt før konkurrenten din ;)

Klar for økt lønnsomhet? 🚀

Din avkastning er vår målsetning