Titt inn Garn

Fra den lille butikken på landet til den store nasjonale utfordreren.

TIDSPERIODE2019 - NÅ

BRANSJEStrikking, garn og håndverk

Titt inn Garn, illustrasjonsbilde av nettsiden på telefon

Tittinngarn.no er en liten strikkebutikk i Rakkestad som selger alt du trenger innenfor garn og strikkeutstyr. Når de kontaktet oss, hadde de selv først forsøkt å lage en nettbutikk uten hell.

Tittinngarn ønsket en teknisk løsning som var både rask, pålitelig og gjorde det meste av administrasjon på automatikk. I tillegg ønsket de å skape salg, og ble da enige om å prøve en kampanje med SEO og Google Ads.

Tittinngarn var i 2019 en liten aktør i det store markedet, med knappe budsjetter og begrenset kunnskap om netthandel og utvikling. Men en ting de kunne veldig godt var garn og strikking, så når vi kombinerte vår kunnskap ble det en perfekt match.

Vi startet det hele med å lytte til kunden og forstå deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for å avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.

Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet både for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter å ha blitt bedre kjent med behovene som følger vekst.

Før vi startet markedsføringen gjorde vi en grundig søkeordanalyse for å se på mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsområder etter prioritet med det letteste først i stigende rekkefølge.

SEO og Ads

SEO ble hovedområdet til vekst for kunden. Grunnlaget til dette er at SEO gir varige resultater som gir avkastning i all fremtid. I SEO-kampanjen som har foregått siden 2019 er innholdsproduksjon for utvalgte søkeord og temaer, samt autoritetsbygging nå en sentral del av veksten til kunden.

Tanken bak annonseringen til kunden er det som vi kaller «målbar annonsering». Vi visste at butikken hadde lite å rutte med, og måtte derfor finne en god formel. Dette srøger nå for en kontinuerlig økning i lønnsomhet og salg.

Web

Ettersom butikken har opplevd enorm vekst har det gått fra en sjelden bruker iblant til å være oppimot 100 brukere på nettsiden samtidig, dette har ført til en økt etterspørsel for hastighet og robuste løsninger. Vi har derfor måttet grundig sette oss inn i hvordan vi kan konstruere en skalerbar nettbutikk som møter morgendagens behov.

I tillegg har vi sørget for at nettsiden utfører jevnlige viruskontroller, automatiske backup og har en kraftig brannmur.

UX/CRO

En sentral del av suksessen til kunden er grunnet god konverteringsrate. Gode konverteringsrater kommer kun av en god brukeropplevelse, og dette har vi skapt for nettsidens brukere.

Vi har gjennomgått brukermønstre på nettsiden, samt utført spørreundersøkelser for irritasjonsmomenter og flaskehalser. Dette har ført til en god nettbutikk som er enkel å oppnå lønnsom markedsføring mot.


Kunden har nå blitt til Norges #7 mest synlige nettbutikk innenfor sin bransje på Google. Nå rangerer kunden på over 2100 søkeord på Google, som stadig bringer inn flere kunder.

Innholdet som har blitt skrevet for Tittinngarn har vært laget med tanke på synlighet, vi har derav laget produkttester og kategoribeskrivelser som har bragt viktige søkeord til toppen av Google.

På annonseringen for Titt inn Garn siden 26 Juli har vi opparbeidet annonsekontoen til å skaffe en kunde for 50 kroner med en gjennomsnittshandel på ca. 600 kr. I tillegg har kunden 12% sannsynlighet til å gjennomføre en handel til ved en senere anledning.

Prat med oss om prosjektet ditt: