Oslo Hudpleieklinikk
TIDSPERIODE2020- 2022
BRANSJEPersonlig hudpleie og behandlinger
Oslo Hudpleieklinikk Medispa er en kjede med hudpleieklinikker og butikker i Oslo som også driver en nettbutikk. Markedet de befinner seg i er tøft og de konkurrerer direkte med Volvat-klinikken og Aleris, samt en del andre giganger.
Under pandemien ønsket de å få klinikkene sine på nett, samt å øke synligheten sin på Google. De visste at å være synlig på nett var helt essensielt for at kjeden skal overleve og triumfere videre.
Utgangspunktet var en utdatert nettside/nettbutikk som trengte å bli totalt ombygd og rekonstruert. I tillegg hadde de omtrentlig ikke noe synlighet på Google for relevante søkeord.
Vi hadde tidligere erfaring fra å jobbe med Trondheim Kosmetiske Hudpleieklinikk, og var allerede godt kjent med hva som trengtes for å lykkes i branjsen.
Vi startet det hele med å lytte til kunden og forstå deres behov. Deretter foretok vi en grundig markedsanalyse for å avdekke konkurrenters strategier, styrker og svakheter, dette ga oss masse innsikt i mulighetene til posisjonering av kunden.
Vi utviklet deretter en nettbutikk og strategi som passet både for markedet og for kundens team. Denne nettbutikken har i tillegg utviklet seg over tid, etter å ha blitt bedre kjent med behovene som følger vekst.
Før vi startet markedsføringen gjorde vi en grundig søkeordanalyse for å se på mulighetene i markedet, og hvor konkurransen var svakest. Vi rangerte deretter satsningsområder etter prioritet med det letteste først i stigende rekkefølge.
SEO
SEO ble hovedområdet til vekst for kunden, og grunnlaget til dette er at SEO gir varige resultater som gir avkastning i all fremtid, og ettersom kunden ønsket å satse langsiktig var det svært passende. I SEO- kampanjen som har foregått siden 2020 er innholdsproduksjon for utvalgte søkeord og temaer, samt autoritetsbygging nå en sentral del av veksten til kunden.
Web
Ettersom butikken må være skalerbar og oppleve vekst oppimot 100 brukere på nettsiden samtidig, må nettsiden bygges med tanke på hastighet og robuste løsninger. Vi har derfor måttet grundig sette oss inn i hvordan vi kan konstruere en skalerbar nettbutikk som møter morgendagens behov.
I tillegg har vi sørget for at nettsiden utfører jevnlige viruskontroller, automatiske sikkerhetskopieringer på ekstern server, i tillegg til brannmurer mot 22 forskjellige hackerteknikker.
UX/CRO
En sentral del av suksessen til kunden er grunnet god konverteringsrate. Gode konverteringsrater kommer kun av en god brukeropplevelse, og dette har vi skapt for nettsidens brukere. Vi har gjennomgått brukermønstre på nettsiden, samt utført spørreundersøkelser for irritasjonsmomenter og flaskehalser. Dette har ført til en god nettbutikk som er enkel å oppnå lønnsom markedsføring mot.
Oslo Hudpleieklinikk Medispa nyter nå å være Norges mest synlige hudpleieklinikk på tjenestene de tilbyr. De har kapret viktige søkeord og har slått ut Volvat-klinikken og en haug med andre store konkurrenter på søkeordene de går etter.