Montørtech

Den lille låsesmeden fra Langhus som kjemper på toppen

TIDSPERIODE2021 - NÅ

BRANSJELåsesmed

Montørtech, illustrasjonsbilde av nettsiden på telefon

Montørtech er en liten låsesmed fra Langhus som har bestemt seg for å satse stort og bli en av Østlandets største låsesmeder. Dette skal Montørtech klare gjennom å være billigere, smidigere og bruke bedre teknologi enn sine konkurrenter.

Montørtech kom til oss med ønske om en ny og smartere webløsning som gjorde at alle bestillinger ble automatisert og synkronisert i kalenderen til låsesmedene. På denne måten slipper Montørtech sine låsesmeder å bruke unødig tid på kundebehandling.

Etter å ha tidligere jobbet med styreleder i et annet firma hvor SEO var en stor satsning ble dette også satt som et fokus for Montørtech. De ønsker å bli Østlandets største låsesmed og dermed trenger de mange kunder til en lav kundeanskaffelseskostnad. I tillegg ønsket de å få oversikten over hvor lønnsomt annonsering faktisk er. Med dette fikk vi utregnet en ønsket kundeanskaffelseskostnad som vi satt en ny annonseringskampanje mot.

Montørtech ble etablert i 2019 og helt til 2021 opererte de som en helt vanlig låsesmed, med en helt ok nettside, ingen bestillingssystem og ikke-målbare Google annonser til kundeanskaffelse. Dette er både lite lønnsomt og ikke skalerbart.

SEO

SEO ble hovedområdet til vekst for kunden, og grunnlaget til dette er at SEO gir varige resultater som gir avkastning i all fremtid, og ettersom kunden ønsket å satse langsiktig var det svært passende. I SEO- kampanjen som har foregått siden 2021 er innholdsproduksjon for utvalgte søkeord og temaer, samt autoritetsbygging nå en sentral del av veksten til kunden. Vi produserer landingssider for søkeordene som er ment for å konvertere besøkende om til en kunde.

Annonsering

Tanken bak annonseringen til kunden er det som vi kaller «målbar annonsering». Vi visste at butikken hadde lite å rutte med, og derfor måtte vi klare å bevise at hvis de bruker x-kroner så får de umiddelbart tilbake en lønnsom økning. Vi konfigurerte derfor en god konverteringssporing som klarte å bevise hvilken annonsering som ga avkastning og hvilken som ikke gjorde det. Videre forsker vi frem nye metoder og utelukker det som ikke fungerer. Dette sørger for en kontinuerlig økning i lønnsomhet og salg.

Web

Vi fokuserte på å lage en skalerbar nettside som møter morgendagens krav i tillegg til at den er helt søkeoptimert for å oppnå god synlighet på Google. I tillegg har vi sørget for at nettsiden utfører jevnlige viruskontroller, automatiske sikkerhetskopieringer på ekstern server, i tillegg til brannmurer mot 22 forskjellige hackerteknikker.

Montørtech nyter nå å være sitt lokalområde sin mest synlige låsesmed. Men dette er bare starten på en stor fremdrift. Innholdet som har blitt skrevet for Montørtech har blitt laget med tanke på to ting. 1. Hva ønsker brukeren å vite. 2. Gjøre innholdet synlig sånn at det er mulig å drive inn verdifull trafikk.

Montørtech har nå en kundeanskaffelseskostnad på 300,- via målbar annonsering. Dette gjør at når det er mye ledig kapasitet kan budsjettet skaleres og kundene kan kjøpes. Når det er lite pågang holder annonsene seg på et lavt nivå, for å oppnå maksimal fortjeneste via SEO.

Samarbeidet er ikke over enda, og vi gleder oss til å se hvor langt opp vi kan hjelpe dem!

Prat med oss om prosjektet ditt: