SEO i Oslo – Marketin hjelper deg med søkemotoroptimalisering i Oslo.

SEO er et fagområde i vekst i Oslo, Norge og verden forøvrig. SEO, fra engelske Search Engine Optimisation, eller søkemotoroptimalisering på norsk, er for mange bedrifter en avgjørende faktor som avgjør hvorvidt de blir store og suksessfulle eller ikke.

En animert forretningsmann som fly oppover i batman stil med grafer som følger han, SEO i Oslo med Marketin

SEO, som handler om å optimalisere en nettside slik at den har bedre forutsetninger for å havne høyere oppe i søkeresultatene til Google (og til en mindre grad Bing), er viktig for mange grunner. Dette er særlig gjeldende med tanke på større nettkonkurranse i byer som Oslo.

For det første så er Google sine søkeresultater en val mellom bedrifter som kriger om de øverste plassene. Opptil 90% av all trafikken fra Google sine søkeresultater i Oslo går til de 10 øverstrangerende nettsidene på førstesiden. Derfor er Google sine søkeresultater et typisk eksempel på en arena der “vinneren tar alt”.

Vi er et ledende SEO-byrå i Oslo

Vi heter Marketin, og er et ledende SEO-byrå med særlig fokus på Oslo. For å spare kostnader og tilby desto mer konkurransedyktige priser har vi kontorer i Ski som ligger snaut 25-30 minutter unna Oslo sentrum. Dette gjør at vi er nærme der det skjer, samtidig som vi kan spare inn på unødvendige kostnader.

Vi har allerede hjulpet en rekke norske bedrifter til topps i søkeresultatene i Oslo og omegn. Noen bedriftsnavn som er verdt å nevne er Reactor, Andresen Bil, TittInnGarn og Eventim. Som referansene og tallene våre viser, har vi oppnådd mangedobling i trafikk og synlighet for flere av våre kunder, og garnbutikken vi samarbeider med har også opplevd en mangedobling i omsetning som et direkte resultat av sin SEO-satsning med oss.

Ettersom at SEO er en langsiktig satsning, og at fagområdet er preget av stadig forandrende algoritmer, og at alle nettsider har unike startposisjoner, kan vi ikke love konkrete kortsiktige resultater. Uavhengige av mangelen på en konkret universal lovnad, kan vi peke på at alle våre kunder har opplevd en god gevinst på sin SEO-satsning med oss.

Hvem er vi?

Vi er et digitalt markedsførings- og SEO-byrå som holder til rett utenfor Oslo. I våre rekker finner man per dags dato 3 dyktige medarbeidere med hver sin egen spisskompetanse. Teamet vårt leverer blant annet nettsider, grafisk design, digital markedsføring (herunder SEO), søkemotoroptimalisert tekstforfatting og innholdsproduksjon, nettannonsering og tjenester knyttet til sosiale medier.

SEO konsulent Henrik Foyn Park som jobber med ansatt i Andresen Bil, SEO i Oslo
Møt vår daglig leder Henrik Park. Her er han i sving som SEO-konsulent hos Andresen bil

Vi har nå per dags dato (Oktober 2020) snart drevet Marketin AS i to år. Disse to årene er vært preget av høy vekst, fornøyde kunder og gode resultater. Vi opplever fortsatt vekst og utvikler også våre egne tjenester i tillegg til å hjelpe klienter som ønsker seg solide SEO-resultater for seg og sin bedrift.

Hva er egentlig SEO og SEM?

De som er godt kjent med begreper som SEO, SEM, CPC og deres betydning, kan godt hoppe over denne seksjonen ettersom den gir en liten innledning og forklaring på hva begrepene egentlig er.

SEO/søkemotoroptimalisering handler om å legge til rette slik at en nettside har de beste forutsetningene for å gjøre det bra i søkeresultatene til Google. Innenfor SEO har vi teknisk SEO som handler om endringer knyttet til nettsidearkitekturen, strukturen og kildekoden til nettsiden. Videre har man også on-page og off-page SEO, der førstnevnte tar for seg innholdsproduksjon og optimalisering av tekst, bilder og innhold på nettsiden. Sistnevnte handler i stor grad om å bygge lenker til nettsiden, ta i bruk gode SEO-verktøy.

Det er så klart mye mer som inngår i SEO, dersom du ønsker å lære mer om SEO har vi skrevet en god og utfyllende artikkel om det her.

SEM, altså søkemotormarkedsføring (Search Engine Marketing) handler om å benytte seg av en rekke forskjellige verktøy og tiltak, herunder også SEO, for å få best mulig søkeresultater for et bestemt budsjett.

Der SEO handler om å gjennomføre tiltak for å gjøre slik at siden har gode forutsetninger for å havne høyere oppe i de organiske søkeresultatene (de som ikke er betalte), handler CPC-markedsføring (Cost Per Click) om å optimalisere Google annonsering slik at man betaler så lite som mulig for så mange klikk på betalte søkeannonser som mulig.

Under SEM-paraplyen finner vi også Google Min Bedrift/Lokal SEO, Google Shopping og bruken av statistikk og analyseverktøy.

Vi tilbyr også digital markedsføring utover SEO

Vi i Marketin har særlig fokus på SEO, grunnet at vi har erfart at dette er mest kostnadseffektivt og gir de mest langsiktige resultatene over tid for våre kunder. Vi mener at det er det mest gunstige, fordi SEO-resultater ofte vedvarer i lang tid fremover, og ikke har noen kostnad per klikk.

Til tross for dette har vi erfart at en god kombinasjon av forskjellige digitale markedsføringstiltak som sosiale medier, annonsering, SEO innholdsproduksjon ofte gir svært gode resultater som gir stor ROI (avkastning på investering) til våre klienter.

Derfor kan vi levere helhetlige digitale markedsføringstjenester inklusiv SEO i Oslo og omegn. Dersom du ønsker å vite hva vi kan gjøre for deg og din bedrift, så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss for å planlegge et uforpliktende møte der vi blir bedre kjent med hverandre. Mvh oss i Marketin AS.

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Share on facebook
Del på Facebook
Share on linkedin
Del på Linkedin

Ta kontakt før konkurrenten din ;)

Klar for økt lønnsomhet? 🚀

Din avkastning er vår målsetning