SEO Guide for nybegynnere – Hvordan komme øverst på Google! (2019)

Denne artikkelen handler om hvordan komme øverst på Google søkemotor. Artikkelen forutsetter at du vet hva SEO er. Her skal vi bruke litt strategisk SEO og merkevarebygging sammen som gir deg gode resultater på kort tid! Denne teknikken er helt etisk og vil ikke gi deg noe negativt utslag!

Branding SEO strategi

Velg deg et navn som du skal starte med: “Eksempel AS – Advokatbyrå”. Dette er hva du skal bruke hver eneste gang du linker tilbake til din nettside. For Google betyr det at det er navnet ditt og hvordan du gjenkjennes.  

For Marketin Markedsføringsbyrå tok det ikke lang tid før vi rangerte på top 10 på Google og dette kan du også gjøre med “Eksempel AS – Eksempelsøkeord”

Steg 1 (Branding SEO Strategi) Velg navn

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Ubersuggest er et gratis verktøy som finner søkeord volum og vanskelighetsgrad til et søkeord. Bruk dette og gjør litt research på bransje-relaterte søkeord for deg selv. Velg deg et du føler klinger bra samt at vanskelighetsgraden på det ikke er over 50.

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Hvis virksomheten din krever at kunder må fysisk komme til din butikk eller lokale så burde du inkludere geolokasjon. I dette tilfellet blir navnet du velger deg “Eksempel AS – Advokatbyrå – Oslo”.

Steg 2 (Branding SEO Strategi) Google Min Bedrift

Nå som du har valgt deg et navn så går du til Google min Bedrift og setter opp din nye virksomhet med dette navnet du har valgt deg. Link tilbake til nettsiden din og sett opp din nisje.

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Nå har du nettopp fortalt Google hvem du er, hva du gjør, hvor du befinner deg og hva du selger. Google vet ikke forskjell på om en bedrift heter “Advokatbyrå AS” eller “Fiskere AS”. Det eneste Google vet er hva du heter og hva folk søker på. Derfor er det essensielt at du har en rød tråd gjennom hele prosessen ved å velge det et navn.

Les mer om Lokal SEO

Lenkebygging SEO strategi

Disse er nettsider du skal / burde registrere deg på med navnet du har valgt deg. Ikke ditt aksjeselskap navn men heller ditt “SEO navn” hvis du vil kalle det slik.

“Eksempel AS – Advokatbyrå – Oslo”

Steg 1 lenkebygging oppføringer

Oppføringer på nett forteller Google at din side blir linket til fra mange steder og dette er bra! Jo flere sider som lenker til din nettside jo mer populær nettside tror Google at du har, derfor skaff så mange såkalte web 2.0 oppføringer som mulig i registertjenester som:

Yelp

1881

Gulesider.no

Proff

Facebook

Instagram

Twitter

Pinterest

osv.. Det finnes tusenvis av slike sider som du kan rutinert registrere deg på. Litt her og litt der så blir det ekte resultater i lengden! I tillegg så er det etisk lenkebygging og ingen dårlige konsekvenser

Steg 2 lenkebygging med interaksjoner

I dette steget skaffer du din bedrift relevans innenfor din bransje og dette gjør du ved å finne blogger innenfor din bransje. Engasjer deg i kommentarfeltet, hjelp andre og svar på deres spørsmål dersom de har det. Eller gi ros for en god artikkel eller blogg. NB Husk alltid å bruk ditt SEO-navn når du legger til en kommentar. Husk også å inkludere en link til ditt nettsted.

Ved å benytte deg av denne metoden bygger du verdifulle lenker som skaper både bransje-relevans og verdifulle lenker.

Videreutvikling og oppfølging av SEO

Videreutvikling og oppfølging av din lenkebygging og SEO-resultater er viktig. Sett av kanskje et par timer i uken der du fortsetter med å oppføre din bedrift på nett arkiver samt å kommentere på relaterte blogger.

Dette kan og vil garantere deg gode resultater i lengden! Etter få måneder klatret vi til toppen på vårt første søkeord som var “Markedsføringsbyrå” og dette har skapt verdifull SEO-trafikk for Marketin SEO-Byrå som inkluderer vårt neste mål festede søkeord.   

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *