marketin,markedsføringsbyrå,markedsføring,reklame,seo,søkemotoroptimalisering,mediebyrå,markedsførinbyrå,markedsplan,strategi,seo byrå,oslo,akershus,norge,seo,byrå,oslo,seo-byrå-oslo

Post@marketin.no

Vi svarer på alle spørsmål.

921 10 940

Ring oss.

Man - Fre: 9:00 - 16:00

Tilgjengelighet.

SEO Guide for nybegynnere – Hvordan komme øverst på Google! (2019)

Lesetid ca: 3 minutter

Denne artikkelen handler om hvordan komme øverst på Google søkemotor. Artikkelen forutsetter at du vet hva SEO er. Her skal vi bruke litt strategisk SEO og merkevarebygging sammen som gir deg gode resultater på kort tid! Denne teknikken er helt etisk og vil ikke gi deg noe negativt utslag!

Branding SEO strategi

Velg deg et navn som du skal starte med: “Eksempel AS – Advokatbyrå”. Dette er hva du skal bruke hver eneste gang du linker tilbake til din nettside. For Google betyr det at det er navnet ditt og hvordan du gjenkjennes.  

For Marketin Markedsføringsbyrå tok det ikke lang tid før vi rangerte på top 10 på Google og dette kan du også gjøre med “Eksempel AS – Eksempelsøkeord”

Steg 1 (Branding SEO Strategi) Velg navn

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Ubersuggest er et gratis verktøy som finner søkeord volum og vanskelighetsgrad til et søkeord. Bruk dette og gjør litt research på bransje-relaterte søkeord for deg selv. Velg deg et du føler klinger bra samt at vanskelighetsgraden på det ikke er over 50.

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Hvis virksomheten din krever at kunder må fysisk komme til din butikk eller lokale så burde du inkludere geolokasjon. I dette tilfellet blir navnet du velger deg “Eksempel AS – Advokatbyrå – Oslo”.

Steg 2 (Branding SEO Strategi) Google Min Bedrift

Nå som du har valgt deg et navn så går du til Google min Bedrift og setter opp din nye virksomhet med dette navnet du har valgt deg. Link tilbake til nettsiden din og sett opp din nisje.

Hvordan komme høyt opp på Google, Marketin AS, SEO Guide, for SEO resultater, seo guide for nybegynnere

Nå har du nettopp fortalt Google hvem du er, hva du gjør, hvor du befinner deg og hva du selger. Google vet ikke forskjell på om en bedrift heter “Advokatbyrå AS” eller “Fiskere AS”. Det eneste Google vet er hva du heter og hva folk søker på. Derfor er det essensielt at du har en rød tråd gjennom hele prosessen ved å velge det et navn.

Les mer om Lokal SEO

Lenkebygging SEO strategi

Disse er nettsider du skal / burde registrere deg på med navnet du har valgt deg. Ikke ditt aksjeselskap navn men heller ditt “SEO navn” hvis du vil kalle det slik.

“Eksempel AS – Advokatbyrå – Oslo”

Steg 1 lenkebygging oppføringer

Oppføringer på nett forteller Google at din side blir linket til fra mange steder og dette er bra! Jo flere sider som lenker til din nettside jo mer populær nettside tror Google at du har, derfor skaff så mange såkalte web 2.0 oppføringer som mulig i registertjenester som:

Yelp

1881

Gulesider.no

Proff

Facebook

Instagram

Twitter

Pinterest

osv.. Det finnes tusenvis av slike sider som du kan rutinert registrere deg på. Litt her og litt der så blir det ekte resultater i lengden! I tillegg så er det etisk lenkebygging og ingen dårlige konsekvenser

Steg 2 lenkebygging med interaksjoner

I dette steget skaffer du din bedrift relevans innenfor din bransje og dette gjør du ved å finne blogger innenfor din bransje. Engasjer deg i kommentarfeltet, hjelp andre og svar på deres spørsmål dersom de har det. Eller gi ros for en god artikkel eller blogg. NB Husk alltid å bruk ditt SEO-navn når du legger til en kommentar. Husk også å inkludere en link til ditt nettsted.

Ved å benytte deg av denne metoden bygger du verdifulle lenker som skaper både bransje-relevans og verdifulle lenker.

Videreutvikling og oppfølging av SEO

Videreutvikling og oppfølging av din lenkebygging og SEO-resultater er viktig. Sett av kanskje et par timer i uken der du fortsetter med å oppføre din bedrift på nett arkiver samt å kommentere på relaterte blogger.

Dette kan og vil garantere deg gode resultater i lengden! Etter få måneder klatret vi til toppen på vårt første søkeord som var “Markedsføringsbyrå” og dette har skapt verdifull SEO-trafikk for Marketin SEO-Byrå som inkluderer vårt neste mål festede søkeord.   

Gi oss en like om du liker denne artikkelen! Sosial oppmerksomhet påvirker SEO!

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Marketin AS - SEO-BYRÅ

Marketin AS - SEO-BYRÅ

Vi er et markedsføringsbyrå med fokus på SEO. Vi spesialiserer oss i tjenester innenfor SEO fagfeltet og setter vårt absolutte fokus på søkemotoroptimalisering. Alt fra Innholdsproduksjon til Teknisk SEO. Sjekk våre artikler for tips og mm - Marketin SEO-Byrå

Les mer om SEO

SEO Guide for nybegynnere – Hvordan komme øverst på Google! (2019)

Lesetid ca: 3 minutter Denne artikkelen handler om hvordan komme øverst på Google søkemotor. …

4 grunner til å investere i SEO (2019)

Lesetid ca: 3 minutter SEO er fremtiden innenfor søkemotormarkedsføring. Inflasjon i CPC (Cost per …

SEO OPPDATERING I 2019 Her er hvordan markedet for SEO vil endres

Lesetid ca: 1 minutt Moz annonserte den 5 februar at de har kommet med …

Hvorfor velge et SEO-byrå? Her er hvorfor spesialist kompetanse er bedre!

Lesetid ca: 5 minutter Et SEO-Byrå er et digitalt markedsføringsbyrå spesialisert i søkemotoroptimalisering. Marketin …

Lokal SEO – Google Min Bedrift

Lesetid ca: 4 minutter «Lokal SEO er lettere enn nasjonal SEO og grunnen til dette er at Google favoriserer sine lokale bedrifter og dette gjør det lett for deg å få flere kunder fra ditt lokal-miljø!»

Hva er SEO? Alt du trenger å vite om SEO

Lesetid ca: 8 minutter Hva er SEO (søkemotoroptimalisering) ? I artikkelen forteller vi om hvilke faktorer som påvirker SEO-rangering og mye mer!

6 SEO faktorer for 2019

Lesetid ca: 4 minutter SEO optimalisert innhold Hvis du har en nettside du ønsker …

Hva er fordelene til SEO

Lesetid ca: 3 minutter Fordelene til SEO eller søkemotoroptimalisering brukes til å optimalisere nettstedene for ulike …

Disse SEO faktorene burde du kunne!

Lesetid ca: 4 minutter Disse SEO faktorene burde du kunne! I denne artikkelen skal …

Fordeler med SEO

Lesetid ca: 3 minutter SEO (søkemotoroptimalisering) for håndverkerbedrifter blir mer aktuelt enn noen gang før i tiden fremover. Kontakter knyttes over internett og folk søker etter tjeneste de trenger i søkemotorer som Google. SEO er en investering for fremtiden, det vil gi din side organisk trafikk som varer.

No Comments

Post a Comment