Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Kort om partner

Eventim er en internasjonal leverandør av billetteringssystemer og -løsninger.

Dersom du har vært på OL i Sotsji eller Rio, MGP, Eurovision song contest, på en forestilling hos den Nasjonale scene, eller besøkt en av tusenvis av andre kultur-, musikk- og sportsarangementene der Eventim er ansvarlig for billetteringsløsning, markedsføring og adgangskontroll, har du benyttet deg av dette firmaet sine løsninger.

Omsetning 2019: 15 mrd nok (1,44 mrd €)
Lokasjon(er): Oslo og verdensomspennende
Bransje: Billettsystemleverandør og billettsalg

Hva vi har gjort

Vi startet samarbeidet med Eventim i August 2019, og har siden da jobbet tett med Marcia – leder for Eventim i Skandinavia. Vi har jobbet hardt for å imøtekomme deres ønsker om å bygge opp synligheten til firmaet sin B2B-side, samt bygge en ny og forbedret nettside.

SEO

Mesteparten av arbeidet vi har gjort på vegne av Eventim, er vært gjort med den hensikt å søkemotoroptimalisere Eventimb2b.no, slik at siden har bedre forutsetninger for å dukke opp for relevante søkeord i Google sine søkeresultater.

Det meste av webdesignet/nettsideutformingen og innholdsproduksjonen som ble utført, ble gjort som en del av en 12 måneders SEO-kampanje.

Innenfor SEO, har vi blant annet levert SEO-analyser, søkeordsanalyse og teknisk SEO, samt sørget for at nettsiden er lett indekserbar, og tilfredsstiller de krav og normer som blir ansett som god praksis innenfor SEO.

Innholdsproduksjon

Vi har levert innholdsproduksjon i form av blogginnlegg, som ble publisert på b2b-nettsiden til Eventim. Disse innleggene ble skrevet med et fokus på å svare på spørsmålene og problemstillingene som personer søker etter i Google.

Innleggene er også satt opp etter det som anses som SEO-mønsterpraksis, slik at innholdet er lett forståelige for søkerobotene. På denne måten blir innholdet indeksert riktig og dukker opp for relevante søkeord i Google.

Innleggene som er blitt levert av oss, ble omhyggelig planlagt og skrevet, slik at det skal passe den overordnede kommunikasjonsstilen til Eventim, og representere firmaet slik de ønsker å bli ansett.

Webdesign

Vi har gjennomført en rekke med arbeid knyttet til nettsideutforming og -design, for Eventim. Webdesignet ble planlagt og realisert med høyde for å nå to mål.

Det første målet vi ønsket å nå gjennom nytt webdesign, var å sørge for at Eventim fikk en representabel, rask, responsiv og tidsriktig nettside. Det andre målet var å sørge for at siden ble brukervennlig og enkel å navigere seg rundt på, både for mennesker og roboter.

Fremgangsmåte og samarbeid

Vi har en god og tett kontakt med Eventim, noe som har bidratt til et svært godt og profesjonelt samarbeidsklima. Dette førte til klare rolleinndelinger og en god arbeidsflyt.

Samarbeidet startet ved kontakt over epost. Deretter møttes representantene for Marketin AS og Eventim Norge AS i person for å bli bedre kjent og skissere sammen en samarbeidsplan.

Vi hadde deretter en SEO-kampanjeplan, der vi målrettet jobbet med SEO, webdesign og innholdsproduksjon over en periode på 12 måneder. Med månedlige intervaller leverte vi nøkkeltall som viste progresjonen til eventinb2b.no, på Google sine søkeresultater. Dette gjorde vi for å sørge at Eventim-teamet kunne se de konkrete resultatene, som arbeidet vårt realiserte.

I etterkant av kampanjeplanen har vi levert mindre tjenester knyttet til webdesign, nettside-og innholdsfunksjonalitet på en adhoc-basis. Vi er også ansvarlig for nettsidedriften og -sikkerheten til eventimb2b.no, samt de andre skandinaviske b2b-sidene til Eventim; eventimb2b.se og billetlugenb2b.dk.

Resultatene vi leverte

Eventimb2b.no var registrert et par måneder i forkant av tidspunktet for vår samarbeidsinngåelse. Deres første nettside hadde større mangler knyttet til SEO-vennlighet. Vi leverte derfor en helt ny nettside, som var bedre egnet for søkemotorene og deres roboter.

Ved tidspunktet for samarbeidsinngåelsen var siden usynlig på Google, og hadde ingen organisk innkommende trafikk fra Google sine søkeresultater. Å bygge opp en nettside uten historikk og autoritet på internettet, tar tid. Og det er utvilsomt mye lettere å gjøre en populær nettside enda mer populær, enn det er å gjøre en usynlig nettside synlig.

Til tross for dårlige forutsetninger for raske SEO-resultater, fikk vi det til. Eventimb2b.no opplevde en rask vekst i innkommende organisk trafikk fra Google, mens kampanjeplanen var aktiv. I tillegg til gode SEO-resultater, har vi også levert en representabel nettside, markedsføringsmateriell og nettsidefunksjonalitet.

Nå er Eventimb2b.no Norges nest mest synlige aktør innenfor billettsystemer i Norge. Det er ikke lange veien til å bli nummer en.


Vi er stolte over å ha hatt, og fortsatt ha, et tett og godt samarbeid med Eventim. Vi gleder oss til å fortsette å levere gode resultater for Eventim i tiden som kommer.

KUNDE

Eventim

TIDSPUNKT

2019-2021

OPPDRAG OG TJENESTER

- Webutvikling

- SEO