Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Litt om partneren

Mye Moro er en av Norges største aktører innenfor salg av kostymer og festutstyr. Mye Moro er meget veletablert, og har fysiske utsalgssteder i blant annet Oslo, Bærum, Bergen, Kristiansand og Tønsberg.

Mye Moro ønsket å forbedre sitt fotfeste på nett, og det var der vi kom inn i bildet.

Omsetning 2019: 27 millioner kr
Lokasjon(er): Nasjonalt med butikker og nettbutikk
Bransje: Kostymer og festutstyr

Hva har vi gjort?

En tidligere kunde av oss som nå har en stilling i shop123, anbefalte et samarbeid med vår tjeneste. Vi ble spurt om vi ville bidra med å kartlegge en av deres kunder sin nettside, og komme med anbefalinger på tiltak for å forbedre SEO-rangeringen.

Vi så raskt at siden hadde gode forutsetninger for å gjøre det bedre i Google sine søkeresultater, og kom raskt frem til at det største forbedringspotensiale til siden lå i kategori- og produkttekster. I lys av disse funnene gikk mesteparten av oppdraget ut på å utføre SEO-analyser og drive innholdsproduksjon.

SEO

Vi begynte samarbeidet med å kartlegge dagens situasjon til partneren. Vi leverte en komplett SEO-analyse som kartla nettsidehelsen til mye-moro.no. Dette innebærer innlastingshastighet, mobilvennlighet og etterfølgelse av annen SEO-mønsterpraksis.

Feil og mangler ble videreformidlet til partneren vår som stod for utvikling av siden. Vi kartla deretter de fleste søkeordene til mye-moro.no, for å se dagens rangeringer kontra konkurrentene sine.

Vi så raskt at partneren vår gjorde det dårligere på mange søkeord, i motsetning til konkurrentene. Flere av disse konkurrentene manglet god SEO-mønsterpraksis, i tillegg til å ha en lavere autoritet og troverdighet.

Etter å ha gått gjennom kategori- og produktsidene, fant vi raskt ut at manglende tekst og innhold på nettsiden førte til dårlige resultater.

Vi anbefalte deretter at de viktigste kategori- og produktsidene fikk påfyll med relevant og høy kvalitets innhold. Med mer godt innhold som reflekterer temaet på en god måte, blir det lettere for Google å forstå hva siden handler om. Videre, er dette også et stort pluss for kunder som ønsker å lære mer om et tema eller et produkt. Med andre ord, var dette et tiltak som ville gagne nettbutikken på to måter; ved å forbedre handleopplevelsen og informasjonstilgangen til kundene, og ved å tilfredstille søkerobotene til Google sin appetitt etter relevant og indekserbart innhold.

Innholdsproduksjon

Basert på funnene våre fra SEO-analysen og en etterfølgende søkeordanalyse, fant vi raskt viktige søkeord som underpresterte. Vi kartla hvilke kategori- og produktsider som samsvarte med disse underpresterende søkeordene, og kalkulerte oss frem til sidene som skulle prioriteres, ut i fra utbytte av en innholdsproduksjonssatsing.

Tekstforfatteren i Marketin gikk så til verks med å lage innhold til de forskjellige kategori-/temasidene som manglet tilstrekkelig med informasjon og innhold. Vi leverte et titalls med tekster til kategori-/temasider.

Fremgangsmåte og samarbeid:

Samarbeidet foregikk gjennom shop123 som leverer nettbutikk- og tekniske løsninger til myemoro.no. Vi hadde en god kommunikasjon, som primært foregikk på nett over eposter og digitale møter.

Resultatene vi leverte:

SEO-arbeidet og innholdsproduksjonen resulterte i en stor økning i estimert innkommende organisk trafikk fra Google. De forskjellige kategori-/temasidene som inneholder de forskjellige produktene, ble raskt mer synlig i Google. Dette var mulig da sidene ble optimalisert for google, i henhold til relevante søkeord og deres bruk i ALT-taggene til bildene.

Fra samarbeidet ble startet i Desember 2019 og frem til Februar 2020, økte den estimerte innkommende organiske trafikken fra Google med hele 40% på under 2 måneder. Trafikken fortsatte deretter å øke mer moderat over tid.

KUNDE

Mye Moro AS

TIDSPUNKT

2019-2020

OPPDRAG OG TJENESTER

- SEO

- Innholdsproduksjon

Henrik Park

92 11 09 40

post@marketin.no

Hva sier oppdragsgiver