Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Hvem Er Kunden

Titt Inn Garn er er en garnbutikk i Rakkestad som har store visjoner om å bli en stor aktør i netthandelsmarkedet for garn og strikkeutstyr. Sammen med oss har Titt Inn Garn blitt den syvende mest synlige nettbutikken for garn og strikking i Norge.

Med en hyggelig og hardtarbeidende daglig leder og et solid team, samt ingen mangler for fremtidsvisjoner og ambisjoner, er Titt Inn Garn en samarbeidspartner vi liker svært godt å jobbe sammen med. Titt Inn Garn legger stor vekt på våre innspill, noe som har ført til et produktivt og effektivt samarbeid.

Omsetning 2018: 1.8 millioner.
Omsetning 2019: 2,5 millioner
Omsetning 2020: 3.8 millioner

Lokasjon(er): Rakkestad og nasjonal nettbutikk
Bransje: Garn, strikking og håndverk

Hva vi har gjort:

Samarbeidet med Titt Inn Garn startet tilbake i Juni 2019, og siden den tid har vi jobbet tett med daglig leder av Titt Inn Garn AS – Inger Marie Stubberud. Målet med samarbeidet har vært å øke omsetningen til Titt Inn Garn sin nettbutikk, samt deres synlighet på Google. Omsetningsøkningen skulle bli realisert gjennom en kombinasjon av markedsføringsvirkemidler og tiltak, som blant annet SEO, SEM og innholdsproduksjon.

SEO og SEM

Vi utførte en rekke forskjellige tiltak som var rettet mot å øke synligheten til Titt Inn Garn i søkeresultatene, både gjennom betalt og organisk trafikk. For å få langvarige og kostnadseffektive resultater som sikrer en høyest mulig fortjenestegrad, så vi raskt at organisk SEO burde bli det største satsningsområdet for den digitale markedsføringsmiksen.


Det meste av innholdsproduksjonen og webutviklingen ble gjort for å forbedre SEO-resultatene, i tillegg til andre formål som forbedring av UX og intern CTR, samt merkevarebygging.

Innenfor SEO og SEM, utførte vi alt fra SEO-analyser og teknisk SEO, til oppsett av søkeordannonser, Google shopping, Google min bedrift, on-page søkemotoroptimalisering og alt imellom.

Innholdsproduksjon

Den mest arbeidsintensive delen av samarbeidsplanen vår var utvilsomt innholdsproduksjon. Vår tekstforfatter gikk grundig til verks for å lære seg både det grunnleggende og mer avanserte innholdet innen feltet, for ikke å snakke om å lære seg å strikke. Med dette grundige forarbeidet produserte vi gode og relevante tekster.

Disse tekstene ble benyttet som kategoribeskrivelse og blogginnlegg. Innholdet bidro til å engasjere nettsidebesøkende og forklare de ulike produktkategoriene, garntypene og annet strikkerelatert informasjon.

I tillegg til innholdsproduksjon internt på Titt Inn Garn, opprettet vi tjenesten tusenideer.no som et supplerende strikkesamfunn. Den nye tjenesten hjelper til med å skaffe nye engasjerte kunder, gjennom nøyaktig innholdsmarkedsføring på nettsiden. Strikkebloggen har per dags dato over 6000 unike lesere hver måned og benyttes aktivt.

Vi bidro også med å styrke partneren sin interne innholdsproduksjonskompetanse. Dette fant sted ved å rådgi om optimalt oppsett av innhold, samt å sette opp blogg- og nyhetsbrevfunksjonalitet.

Webdesign og -utvikling

For å gi tittinngarn.no de beste forutsetningene for å gjøre det bra i søkeresultatene til Google, innså vi raskt at en ny og forbedret nettside var på sin plass. VI fikk raskt på plass en midlertidig nettbutikk, som var en stor forbedring til det eksisterende systemet. I skrivende stund er vi i sluttfasen av implementeringen av en permanent og egenutviklet nettbutikkløsning, som skal bli en enda bedre og mer langsiktig løsning.

Den midlertidige nettbutikkløsningen resulterte raskt til høyere lesbarhet av søkerobotene. Dette ble oppnådd ved å forbedre nettsidearkitekturen, nettsidenivåhierarkiet, samt å sørge for at mønsterpraksis for teknisk SEO ble fulgt.

Fremgangsmåte og samarbeid :

Samarbeidet med Titt Inn Garn har vært et godt og tett samarbeid, noe som har ført til en klar, tydelig og rask kommunikasjon mellom partene som er involvert.

Samarbeidet ble startet ved at en tidligere fornøyd partner henviste Inger Marie til oss. Kontakten ble deretter opprettet over epost, før de daglige lederne for de respektive selskapene møttes i person for å formalisere samarbeidet.

Samarbeidsmodellen mellom oss er løpende, og omfatter nettsidedrift, sikkerhet, innholdsproduksjon, webutvikling og søkemotormarkedsføring.

Konverteringoptimalisering (CRO)

Ettersom Tittinngarn.no sin trafikk til nettsiden har mangedoblet seg måtte vi finne løsninger for å gjøre den innkommende trafikken mer lønnsom. Vi har brukt analytiske verktøy til å se hvordan kundene handler, samt hvor de faller av i kundereisen. Vi har derfor implementert tiltak som har fjernet flaskehalsene og økt konverteringsraten med over 18% over noen få dagers innsats.

Resultatene vi leverte:

Titt Inn Garn sin nettbutikk hadde dårlige forutsetninger for å gjøre det bra i søkeresultatene til Google. Derfor innså vi at det hastet med å få på plass en midlertidig nettbutikkløsning frem til en permanent kom på plass. Sammen med målrettet innholdsproduksjon, SEO og SEM oppnådde vi sterke resultater på kort tid.

Året før vi begynte samarbeidet, altså i 2018, omsatte nettbutikken for 350 tusen kr. Etter den nye nettbutikken ble lansert, tok det bare fem måneder før denne summen ble overgått.

Året 2020 var det første hele året for samarbeidet. I året 2020 økte omsetningen til nettbutikken (bruttosalget) til 2 millioner kroner. Under samarbeidet vårt har altså den årlige nettbutikkomsetningen økt med 570%.

Dette har blitt oppnådd som et direkte resultat av økt synlighet i Google. Gjennom organiske resultater fra Google, har partneren hatt 150 besøkende i måneden gjennom 2018, men siden september 2020, har tallet økt til over 10.000 besøkende fra organiske resultater. Dette er altså en økning på 6600%.

Også andre virkemidler og markedsføringstiltak som SEM, Google shopping og bruken av Google min bedrift har bidratt sterkt til omsetningsøkningen.

Før samarbeidet har Titt Inn Garn fått mesteparten av salg gjennom faste kunder og relasjonsmarkedsføring, men med hjelp av våre tiltak har de fått tilgang til store og verdifulle ressurser. Dette har både skaffet dem et hav av organiske kunder, samt muligheter for stor vekst videre.

Titt Inn Garn sin nettbutikk har gått fra å nærmest bare selge gjennom relasjonsmarkedsføring og faste kunder, til å selge til et hav av nye kunder som finner nettbutikken gjennom Google sine organiske søkeresultater.

Vi er svært stolte av samarbeidet vårt med Titt Inn Garn, og vi gleder oss til å øke omsetningen til nettsalget desto mer i 2021 og årene som kommer.

Oppdatering 2021:

Tittinngarn.no har nå fått en ny og egenutviklet nettbutikk av oss med smarte løsninger knyttet til cashback, kundeklubb og email markedsføring, som vi fort ser har økt salget, konverteringsraten og kundens livstidsverdi.

I tillegg har vi inngått en fast avtale med Titt inn Garn som knytter oss permanent til de som en markedsføringspartner med utbytte i provisjon av økt salg.

KUNDE

Titt Inn Garn AS

TIDSPUNKT

2019-2021

Hva sier partneren om oss