Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Kort om partner

Andresen Bil er er en del av Andresen konsernet som har bilforhandlere og verksteder for biler i Ski og Askim. Andresen Bil har lange røtter som strekker seg tilbake til 1952. Andresen Bil har valgt å fokusere særlig på Mercedes Benz og Peugeot, men har også god kompetanse innenfor bilmerker som Smart, Citroen og Opel.

Omsetning 2019: 418 millioner kr
Lokasjon(er): Ski, Askim
Bransje: Verksted og utsalgssted for personbiler og nyttekjøretøy

Tjenestene vi har utført for Andresen Bil

Vi har hjulpet Andresen Bil med å blant annet forbedre nettsiden sin for SEO, i tillegg til en rekke andre relevante tjenester som utgjør en synergieffekt til SEO. Disse tilleggstjenestene innebærer blant annet grafisk design, innholdsproduksjon og webdesign for landingssider og undersider. Vi har også hjulpet til med annonseadministrasjon på Google.

Innholdsproduksjon

Vi så raskt et behov for mer søkemotoroptimalisert tekstinnhold på nettsiden til Andresen Bil. Ettersom at tekstproduksjon er en av de beste måtene å fortelle Google og potensielle kunder hva man leverer, hvilke søkeord som er relevante, og ikke minst hvem man er og hva man står for, bestemte vi oss på et tidlig stadium at tekst skulle bli et av våre største satsningsområder.

Innenfor innholdsproduksjon leverte vi tekster som beskrev bilmerker, noen av de forskjellige bilmodellene og ikke minst tjenestene som Andresen Bil tilbyr. Ikke alle tekstene ble publisert på Andresen bil sin primærnettside, fordi mange av innleggene ble laget for bestemte eksterne landingssider for deres verkstedvirksomhet.

Grafisk design

Dersom vi ikke regner med webdesign under grafisk design, har vi blant annet levert redigering av bildemateriell til bruk på nettsider og i deres innholdsmarkedsføring.

Webdesign

Innenfor webdesign har vi levert en rekke forskjellige tjenester. Til primærnettsiden, Andresenbil.no, har vi levert søkemotoroptimaliserte undersider for de forskjellige bilmerkene og verkstedtjenestene.

I tillegg til å utføre webdesign på hjemmesiden, har vi også hjulpet til med design og etterfølgende realisering av design til fungerende nettsider. Vi har levert eksterne landingssider for deres verkstedtjenester, nettside med billeasingfunksjonalitet og en nettbutikk for biler til et av Andresen Bil sine datterselskaper.

SEO & SEM

innenfor SEO utførte vi først en teknisk analyse av nettsiden. Dette gjorde vi for å avdekke hvilke forutsetninger siden har for å rangere bedre for ønskede søkeord, og for å avdekke hvilke søkeord siden allerede rangerte for. Andresenbil.no lå allerede greit an for mange søkeord på Google, men hadde potensiale for å gjøre det mye bedre.

Ettersom at nettsiden hadde allerede mange innkommende lenker fra eksterne sider, og blir ansett av Google for å være en autoritativ og troverdig nettside, hadde siden gode forutsetninger for å gjøre det enda bedre i søkeresultatene til Google.

Vi så raskt at blant annet merkevarene som Andresen førte, altså de forskjellige bilmerkene, kunne bli mer tydeliggjort og optimalisert på siden slik at Andresen bil fikk bedre forutsetninger for å oppnå enda bedre rangeringer på de relevante søkeordene. Vi satt derfor opp landingssider for de forskjellige bilmerkene, i tillegg til verkstedtjenestene som tilbys. Sistnevnte var også noe vi så det var behov for å optimalisere på nettsiden.

I tillegg til å lage landingssider for noen av de viktigste søkeordene, forbedret vi også teknisk SEO på siden, herunder også lenkestruktur og undersidehierarki. Vi gjennomførte også en rekke “on-page SEO” tiltak som meta-tekster, innfylling av ALT-tags på bilder, skriving og forbedring av tekster og mer.

Google ADs

Vi har funnet ut av hvor mye en lead er verdt til verksted og biler, og brukt dette i annonseringen, for å sette opp lønnsomme Google annonser. Dette har vist seg å vært en suksess.

Fremgangsmåte og samarbeid

Samarbeidet foregikk ved at Andresen Bil leide inn SEO-konsulent fra Marketin, hvor arbeid ble utført i lokalene til partneren, samt drive opplæring av deres interne markedsføringsansvarlige. I tillegg til dette, var det en løpende kampanjeplan som omfattet levering av tekster, SEO, og Google ADs.

Vi hadde et godt samarbeid med en klar og tydelig kommunikasjon med hyppig kontakt. Daglig leder for Marketin, Henrik Park, deltok i møtene og var tilstede hos Andresen Bil en gang i uken, under kampanjeplanens løpetid.

Resultatene vi leverte

Andresen Bil sin nettside opplevde stor vekst fra vi begynte samarbeidet i Januar 2020. På slutten av 2020 hadde nettsiden klatret opp til hele 6500 estimerte besøkende i organisk trafikk, opp fra 2200 da samarbeidet startet. De forskjellige landingssidene, både de interne og de eksterne, har også bidratt til å gi flere henvendelser som er blitt til betalende kunder.
Vi er glade for å ha gitt Andresen Bil gode resultater, og det er de også. Etter avtalen utløp ble vi spurt om å fortsette med SEO og Google ADs.

KUNDE

Andresen Bil AS

TIDSPUNKT

2020-2021

OPPDRAG OG TJENESTER

- SEO

- Annonsering

- Strategi

- Innholdsutvikling

Henrik Park

92 11 09 40

post@marketin.no

Hva sier partneren om oss