Oppnå gode resultater med en SEO-spesialist fra SEO-byrået Marketin.

SEO-spesialister har spisskompetanse på SEO og kan derfor bidra til å gi nettsider en bedre forutsetning for å gjøre det bra i Google sine søkeresultater. SEO-byrået Marketin har dyktige SEO-spesialister i tillegg til medarbeidere med kompetanse innenfor tekstforfatting, grafisk design, nettutvikling, SEM, sosiale medier og analytikk. Med andre ord kan vi og våre SEO-spesialister dekke de aller fleste behov knyttet til søkemotoroptimalisering og digital markedsføring.

SEO spesialist Henrik Foyn Park som jobber med ansatt i Andresen Bil i Ski
Her er vår daglige leder Henrik Park i jobb med markedsføringsmedarbeider hos Andresen Bil, en av våre tidligere partnere.

I dette innlegget skal vi først forklare litt om hva SEO er, hva som er formålet til SEO, og ikke minst hvorfor det er lønnsomt å benytte seg av en SEO-spesialist fra Marketin. Sist men ikke minst peker vi på gode resultater som vi har oppnådd på vegne av våre partnere. Dersom noe er uklart, eller du ønsker mer informasjon om SEO, er vi åpne for henvendelser -store som små, på eposten til tekstforfatteren niklas@marketin.no eller på vår facebook-side : https://www.facebook.com/marketinmarkedsforing

SEO, kort forklart

SEO kommer fra engelsk og står for Search Engine Optimisation. På norsk er langformen til SEO: søkemotoroptimalisering. Formålet til søkemotoroptimalisering er å gi en nettside best mulig forutsetning for å gjøre det bra i Google (og andre søkemotorer) sine søkeresultater. Med andre ord, så handler SEO om å forbedre en nettside sine rangeringer for relevante søkeord.

SEO handler primært om at en SEO-spesialist forbedrer en nettside sine organiske søkeresultater. Organiske søkeresultater står i kontrast til PPC, Pay Per Click, altså søkeordannonsering. Organiske søkeresultater er med andre ord de resultatene på Google som dukker opp på naturlig måte.

SEM, Search Engine Marketing, altså søkemotormarkedsføring er en samlebetegnelse for all digital markedsføring som handler om å dukke opp i søkeresultatene. Innenfor SEM finner vi PPC, (organisk) SEO, lokal SEO/Google min bedrift, Google shopping, og bruken av diverse verktøy og tiltak for å oppnå synlighet innenfor de forskjellige underområdene.

Våre SEO-spesialister har også kompetanse og erfaring innenfor de andre underområdene som er nevnt ovenfor. Det betyr at vi kan levere komplette pakkeløsninger som kan inkludere alt fra Google ads/PPC og Google min bedrift til organisk SEO.

Hva er formålet med SEO, og hva gjør en SEO-spesialist?

Formålet med en satsning på SEO er å øke sin synlighet på google sine organiske søkeresultater, og som et resultat øke antall besøkende til sin nettside. En økning i antall besøkende vil med en god konverteringsstrategi bidra til å øke omsetning. I mange tilfeller vil omsetningen mangedoble seg dersom man går fra å ikke ha satset på SEO, til å gjennomføre en målrettet SEO-satsning som strekker seg over et år eller lengre.

Det er viktig å bemerke seg at selv om SEO gir store resultater og er mye mer kostnadseffektivt per nye besøkende/kunde enn det betalte søkeord eller andre former for markedsføring, så vil ikke en SEO-satsning kunne gi resultater over natten.

Dette gjør SEO til en dårlig markedsføringssatsning dersom hovedfokuset er å levere saftige tall til den neste kvartalsrapporten. En satsning på en SEO-spesialist som bygger opp den organiske SEO-en, er en langsiktig satsning som skal gi avkastning i år +1, +2 – +10 også videre.

Alle nettsider har forskjellige utgangspunkt når det kommer til SEO. Nettsider som er vært operative i mange år, har en del kvalitetsinnhold og blir lenket til av andre nettsider, vil kunne oppleve store SEO-resultater i løp av et kvartal. Nettsider derimot med få lenker, lite innhold og en kort historikk på nett, vil derimot ofte trenge et år eller to med en målrettet SEO-satsning for å kunne gi store og merkbare resultater.

Slik fungerer et samarbeid

For å skape gode SEO-resultater, gjennomfører en SEO-spesialist målrettede og relevante tiltak som baserer seg på analytisk innsikt til den gitte nettsiden. Et samarbeid med en SEO-spesialist vil som regel utarte seg på følgende måte:

  1. SEO-spesialisten møter partneren/kunden og blir kjent med nettsiden, bransjen og kontaktpersonen(e).
  2. Det lages en SEO-analyse, som avdekker nettsidens nåværende resultater, sterkheter og svakheter.
  3. Det lages en SEO-strategi som tar for seg anbefalt fremgangsmåte for å levere ønskede resultater. Partene blir deretter enige om å initiere et samarbeid som tar utgangspunkt i:
    1. Timebasert arbeid der SEO-spesialisten jobber på en timebasis
    2. En konkret avtale med en månedlig fastpris med 3-måneders prøvetid, og deretter bindingstid. En slik avtale vil være mer lønnsomt for kunden/partneren ettersom SEO-spesialisten vil jobbe ekstra målrettet og langsiktig for å skape gode resultater.
  4. Det leveres relevante KPI-er (nøkkeltall) til en forhåndsavtalt intervall der fremgangen og resultatene fremvises til kunden/partneren.

Hvorfor er det kostnadseffektivt å bruke en SEO-spesialist?

Å satse på SEO ved å engasjere en SEO-spesialist fra Marketin er en lønnsom investering. Det er kostnadseffektivt og lønnsomt fordi kostnaden knyttet til arbeidstimene/kampanjeplanen med SEO-spesialisten delt på antall nye sidevisninger/besøkende til siden blir svært lavt sammenlignet med andre former for markedsføring.

En annen grunn for at det er kostnadseffektivt å bruke en SEO-spesialist fra Marketin, er at resultater fra SEO-satsingen vedvarer flere år frem i tid etter at arbeidet til SEO-spesialisten fra Marketin er ferdigstilt. Det vil si at SEO-satsingen gir positiv avkastning og tilnærmet gratis trafikk til nettsiden i lang tid etter at SEO-arbeidet er ferdigstilt.

Når en SEO-spesialist fra Marketin jobber på din nettside. vil nettsiden sin troverdighet og autoritet i Google sine øyne stige. Denne økningen er vedvarende over tid, og gjør det lettere for deg og ditt team å rangere godt også i fremtiden for nye søkeord dere selv tilfører nettsiden. 

Vi har gode referanser og leverer sterke resultater

Marketin sine SEO-spesialister jobber med et mål for øyet. Det målet er å gi våre kunder/partnere en god avkastning på sin SEO-satsning med oss. Vi har allerede levert betydelige resultater til våre eksisterende kunder.

Vår tidligere kunde TittInnGarn som driver med salg av garn og strikketilbehør, har opplevd en mangedobling i sin omsetning på et år takke være hardt arbeid fra deres daglig leder og team i samsvar med SEO-instrukser gitt av oss, og målrettet arbeid gjort av våre SEO-spesialister på deres nettbutikk.

Bilde med tekst "SEO er en investering det har vår samarbeidspartner Titt Inn Garn skjønt" og omsetningsgraf pluss trafikk grafer som stiger oppover, tittinngarn SEO, SEO-spesialist

Vi har også gitt resultater verdt 13’000 kr (målt etter trafikkostnad dersom det hadde vært gjennom PPC) i måneden til vår tidligere samarbeidspartner S8R. Disse resultatene vedvarer fortsatt, til tross for at samarbeidet vårt utløp sommeren 2020. Med andre ord får de gratis trafikk hver måned. På et år får de trafikk verdt 156’000 kr, takket være en årlig kampanjeplan med oss.

Vi har også levert gode resultater for andre samarbeidspartnere. Våre eksisterende og tidligere samarbeidspartnere inkluderer også kjente bedrifter som Reactor, Eventim, Copyleft solutions og Andresen Bil. Les mer om hva vi har oppnådd for våre kunder på vår referanseside. Dersom du ønsker mer informasjon om hva vi kan gjøre for akkurat deg og din bedrift, eller du har noen spørsmål, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på post@marketin.no.

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Share on facebook
Del på Facebook
Share on linkedin
Del på Linkedin

Ta kontakt før konkurrenten din ;)

Klar for økt lønnsomhet? 🚀

Din avkastning er vår målsetning