4 grunner til å investere i SEO (2019)

SEO er fremtiden innenfor søkemotormarkedsføring. Inflasjon i CPC (Cost per Click) og mer tillitverdige søkeresultater burde være grunn nok men attpå det er søkemotoroptimalisering også en passiv inntekt.

Nedenfor finner du vår artikkel som gir deg 4 gode grunner til hvorfor din bedrift burde investere i søkemotoroptimalisering!

SEO er en voksende bransje

Hvorfor investere i SEO (søkemotoroptimalisering? Fordi SEO er fremtiden innenfor digital markedsføring. Inlfasjon i CPC og mer tillitsverdige søkeresultater på Google!

Jo flere som bruker Google (demand) desto mer behov for innhold (supply) er det. Men dette betyr også at det vil bli høyere bud pris på PPC. Derfor anbefaler vi å investere i SEO mens konkurransen er middelmådig. På Google koster en spalte for webhotell tjenester ofte 100 kroner eller mer.

Dette gjør at kun de mest konkurransedyktige bedriftene overlever i de betalte spaltene. De mest konkurransedyktige selskapene har ofte et stort mannskap med dyktige arbeidere til å kalkulere ROI (return of investment). I mellomtiden har de små selskapene ofte mindre innsikt og opererer i halvmørket. Dette kan bety at i fremtiden med økt konkurranse at små aktører ikke slipper til på betalt plassering på Google og dermed burde starte med å bygge en solid søkemotor rangering.

Inflasjon i betalt plassering på Google

Hvorfor investere i SEO (søkemotoroptimalisering? Fordi SEO er fremtiden innenfor digital markedsføring. Inlfasjon i CPC og mer tillitsverdige søkeresultater på Google! SEO er den mest attraktive måten å annonsere på google på.

Vi alle vet at Google er i daglig vekst og at det er et av de beste verktøyene som har blitt oppfunnet. Hvis du trenger en kilde til at Google søk vokser så kan du gå inn her å se fakta. Videre så er det slik at Inflasjon i betalt plassering på Google er en aktuell sak for deg som er markedsansvarlig. Fra studiet om “Cost per click advertising” av Hochmanconsultants har det vist seg at prisen på betalt plassering på Google har hatt stor progresjon.

I 2012 kostet et gjennomsnittlig klikk på Google 7,4 kr mens i 2017 kostet et klikk i gjennomsnitt 23,1 kr. Dette betyr at det har vært en prisutvikling på 312,16% over de 5 årene fra 2012-2017.

Organiske resultater er mer tillitverdige

Hvorfor investere i SEO (søkemotoroptimalisering? Fordi SEO er fremtiden innenfor digital markedsføring. Inlfasjon i CPC og mer tillitsverdige søkeresultater på Google! SEO er den mest attraktive måten å annonsere på google på. Folk stoler mer på SEO enn de gjør på cost per click.

I følge studiet Smartinsights presenterer er det slik at 85% av Google søkere vil heller gå til det organiske søkefeltet for å finne sine resultater enn å benytte seg av betalt plassering. Vi har hørt gjentatte ganger at grunner til dette er: Forbrukeren føler at annonsene ikke er fortjente mens det organiske søkefeltet er troverdig for et godt resultat.

SEO er en passiv inntekt

Hvorfor investere i SEO (søkemotoroptimalisering? Fordi SEO er fremtiden innenfor digital markedsføring. Inlfasjon i CPC og mer tillitsverdige søkeresultater på Google! SEO er den mest attraktive måten å annonsere på google på. Folk stoler mer på SEO enn de gjør på cost per click. SEO er en passiv inntekt for din bedrift!

Alle drømmer om en passiv inntekt og SEO er en passiv inntekt for din bedrift. Med søkemotoroptimalisering kan du få organiske resultater på Google som ville kostet deg flere tusen kroner i uken til en engangs pris.

Kildeliste

Våre SEO-Artikler

Les vår artikkel om “Hvorfor velge et SEO-Byrå

Andre artikler som du kanskje vil finne interessante

Hva er SEO – Alt du trenger å vite om SEO

Lokal SEO – Google Min bedrift

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *