Ditt digitale markedsføringsbyrå – Marketin, bli sett på nett!

Netthandelen fortsetter å øke, og stadig mer økonomisk aktivitet forflytter seg over til nettet. Hva betyr dette for deg som driver en nettbasert virksomhet? Dersom du driver i en bransje med få aktører og lite konkurranse er du svært heldig og i en unik posisjon. De fleste av oss som driver en nettbasert virksomhet opplever dog stadig mer tilspisset konkurranse på nett.

En animert forretningsmann som fly oppover i batman stil med grafer som følger han, voks med marketin, digitalt markedsføringsbyrå

Næringslivet er et tøft sted, og kun de sterkeste overlever. De fleste som blir kategorisert som “sterke” har et viktig fellestrekk, nemlig å markedsføre seg bra. Tross alt, så har det seg dessverre slik at det som regel ikke holder å ha de beste produktene, dersom ingen vet om at de finnes og at du selger de.

Visste du at søkeresultatene på førstesiden av Google stikker av med omtrent 90% av alle de søkende/besøkende? Tenk gjennom dette selv, og hvor ofte du faktisk ender opp med å oppsøke en nettside som befinner seg på 2,3,4 eller 5-siden på Google. Ta gjerne og søk etter relevante søkeord som beskriver deg og din bedrift på en god måte, hvilken plass/side havnet du på?

Med et dyktig digitalt markedsføringsbyrå på din side, kan du havne høyere opp på søkeresultatene og få enda flere besøkende. Med en god kombinasjon av organisk SEO (ikke betale per klikk til Google) og betalt plassering, kan vi optimalisere din SEO og SEM, slik at du får flere besøkende og dermed kan øke omsetningen. Vi kan også bistå med SoMe, annonsering, innholdsprodusering, nettsideutvikling og analytisk arbeid.

Hva gjør vi i det digitale markedsføringsbyrået Marketin?

Animert person som står inne i en telefon og holder en megafon, markedsføring, digital markedsføring

Som kort nevnt over så har vi spesialisert oss særlig på 6 nært beslektede felt som sammen har en god synergieffekt og utfyller hverandre. Selv om en eller to av disse feltene i seg selv kan produsere gunstige resultater, så er det først når man kombinerer 4,5 eller alle feltene at de virkelige store resultatene kommer.

Vi skal her elaborere litt rundt de forskjellige feltene.

SEO & SEM

SEO, eller søkemotoroptimalisering er for oss og mange andre selve kjernen i digital markedsføring. Dersom man skulle valgt seg ut kun et felt og satset på dette, så er SEO veien å gå!

SEO handler enkelt og greit om å optimalisere en nettside slik at den har bedre forutsetninger for å bli gitt en god plassering i søkeresultatene til søkemotorer som blant annet Google. Mens SEO handler om å legge til rette for gode organiske søkeresultater, altså de resultatene man blir gitt av Google basert på hvor kredibel, god og sterk nettsiden er, så handler SEM om å kombinere SEO sammen med betalte søkeord, såkalte CPC-markedsføring.

CPC står for cost per click, altså kostnader per klikk. Dette viser til de betalte søkeordene på Google der annonsøren betaler hver gang noen klikker seg inn på siden fra de betalte søkeordene. I tillegg til CPC-markedsføring har vi også Google shopping og Google min bedrift/lokal SEO som faller inn under SEM-samlebetegnelsen.

SoMe & Annonsering

Sosiale medier, ofte forkortet til SoMe er en viktig plattform for å nå ut til kunder, holde omverden oppdatert på bedriften, og ikke minst drive markedsføring og annonsering. Men dersom man ønsker å ha en god tilstedeværelse på SoMe, er det viktig at man holder profilen oppdatert med ny og relevant informasjon og post som engasjerer.

Nettopp av den grunn er det viktig å sørge for at profilen holdes oppdatert og at det jevnlig blir publisert nytt, relevant og engasjerende innhold. En SoMe-tilstedeværelse som ikke er sterk nok, kan ofte slå tilbake negativt ved at kundene føler at bedriften bak ikke kan nåes og ikke tar en aktiv del i deres hverdag. Nettopp derfor kan det være lurt å få hjelp med SoMe. Med en SoMe-konsulent, kan du og konsulenten sette opp innlegg i forkant, sette på automatisk publisering og finne gode rutiner slik at du kan ha en levende og god SoMe tilstedeværelse.

Annonsering på SoMe er ofte svært kostnadseffektivt. Det er fordi at man ved hjelp av gode segmenteringsverktøy og de smarte algoritmene hos Google, kan treffe de rette folkene som er mer tilbøyelige for å faktisk gjennomføre et kjøp. Dette er derfor et godt digitalt markedsføringstiltak.

Innholdsprodusering

Å fylle en nettside, SoMe-profil eller en annen kanal med god, relevant og engasjerende informasjon, kunnskap og innlegg er en svært god form for markedsføring. Dette er ofte mye mer engasjerende og relevant for kunder, ettersom det er noe de oppsøker på egenhånd for å lære mer om emnet, fremfor at det kommer servert i bilde eller et videoformat som de ikke kan spole forbi.

Innholdsprodusering er også svært bra for SEO. Særlig dersom det er søkemotoroptimalisert, slik som tekstforfatting fra Marketin alltid er, ved mindre annet er oppgitt som ønsket. Vår dyktige tekstforfatter vil se på hvilke søkeord som er relevante og har stor trafikk, og lage relevant og spennende innhold som er skrevet slik at det forekommer som en kommunikasjon som kommer internt fra selskapet. Annet kan også arrangeres, dersom det er ønskelig.

Når vi driver tekstforfatting, går vi dypt inn i tematikken, studerer kommunikasjonsstilen til bedriften deres, og lager informasjon som er treffende, relevant og velskrevet. Slike tekster passer supert til interne skriv, SoMe, blogginnlegg på egen side, eller andre steder der man kunne ønske en god tekst.

Nettsideutvikling

Ettersom at digital markedsføring faktisk er digitalt, så må jo så klart et digitalt markedsføringsbyrå kunne lage nettsider. Som et ledende SEO- og digitalt markedsføringsbyrå, er vi så klart intet unntak!

En animert utvikler som sitter i et hjørne med en laptop på fanget sitt, nettutvikling og digital markedsføring

Vårt dyktige team har egen PHP + WordPress utvikler som lager skreddersydde sider kodet opp fra bunnen av, og en webdesigner som kan lage vakre løsninger som bygger på brukervennlige og enklere nettsidebyggeløsninger for de som ikke er fult så teknologikyndige.

Uavhengig av om du trenger en nettbutikk med smarte integrasjonsløsninger, en blogg, god bedriftsside eller noe helt annet, så kan vi så klart levere dette!

Analytisk arbeid

I ethvert digitalt markedsføringsbyrå er det viktig å medarbeidere som er gode på statistikk og analytisk arbeid. Det er så klart vi, og med gode verktøy som SEMRush, Google search console, JMP, Google Analytics og data fra annonseringsplattformene, kan vi måle vår egen kostnadseffektivitet på eget digitalt markedsføringsarbeid, slik at du vet at du har gjort en god investering ved å satse på et samarbeid med oss.

Utgangspunktet for alt vårt arbeid er å skape gode verdier for deg, vår kunde. Dette beviser vi at vi får til ved å holde deg oppdatert med løpende informasjon og rapporter til forhåndsbestemte intervaller. Det er dog viktig å vite at noen satsinger er langsiktige, og man kan derfor ikke alltid kunne levere saftige resultater fra digital markedsføring til den første kvartalsrapporten.

Hvorfor trenger man et digitalt markedsføringsbyrå?

Her ville mange byråer ha sagt at digital markedsføring er fremtiden, og håpe at dette holder for å overtale potensielle kunder. Dette stemmer så klart til en viss grad, men ettersom at alle bedrifter er forskjellige, så er det også slik at ikke alle vil ha den samme effekten og oppleve at en digital markedsføringssatsning er like kostnadseffektiv.

Vi synes at det er viktig å være transparent og ærlig med sine kunder, derfor vil vi anbefale konkrete og relevante tiltak basert på dagens resultater, din bransje og ikke minst din fremtidsvisjon. Vi kan også utarbeide risikovurderinger som viser til den omtrentlige probabiliteten for å oppnå ønskede resultater til den gitte tidsrammen og budsjettet.

For de fleste bedrifter som primært livnærer seg på nett, eller som ønsker å øke sin nettbaserte omsetning, er et samarbeid med et dyktig digitalt markedsføringsbyrå som regel en svært kostnadseffektiv og lønnsom investering som kan bidra til økt trafikk, synlighet og kjennskap til bedrift og merke.

Ettersom at alle bedrifter er unike og befinner seg i helt særegne posisjoner preget av unike og ulike omgivelser og situasjoner, foretrekker vi å heller rådgi hver enkelte bedriftseier/markedsføringsansvarlige om hva vårt digitale markedsføringsbyrå kan bidra med til akkurat deg og din bedrift, fremfor å komme med generelle utsagn som ikke nødvendigvis er like gjeldende for deg og din unike bedrift og situasjon.

Ta oss ikke på ordet, se heller med egne øyne hva vi har fått til for våre kunder

Lovnader og utsagn om mangedobling av omsetning og trafikk sitter løst hos mange digitale markedsføringsbyråer. Ofte er disse byråene nye, overambisiøse og desperate etter en ny avtale, og vil si nesten alt for å klare å overtale et prospekt til å bli en ny kunde.

Vi gir sjeldent konkrete lovnader, og de vi gir, de holder vi. På et generelt grunnlag er alle investeringer med oss svært lønnsomme på et tidsperspektiv som strekker seg over tid. SEO og digital markedsføring er en fremtidsinvestering, og er på mange måter som å plante et frukttre. De første månedene er det sjeldent mye å høste, men når treet er vokst opp kan man begynne å virkelig høste inn og dra nytten av den digitale markedsføringssatsningen. Ofte er veksten også eksponensiell, i hvert fall de første månedene/årene. Derfor vil videre resultater ofte komme i form av prosenter regnet fra eksisterende resultater.

For å vise frem hva vi kan få til for deg, dersom du ønsker å inngå et samarbeid med vårt digitale markedsføringsbyrå, så er det ingen bedre måte å gjøre dette på enn å se hva vi har fått til for tidligere kunder:

TittInnGarn er en garnnettbutikk. Dette er en av våre første samarbeidspartnere og over kan du se hva vi har fått til på kun et par uker. Denne økningen i synlighet og estimert trafikk, har resultert i en mangedobling av deres omsetning.

To grafer ved siden av hverandre som viser korrelasjonen mellom nettsynlighet/SEO og trafikk på nettside

Rørlegger SOS er en tjeneste der kunder kan komme i kontakt med en rørlegger i nærheten. Her også har vi skapt gode resultater på kun 3 måneder.

Dersom du ønsker å lese mer om det vi har skapt for våre mange fornøyde kunder, så er du hjertelig velkommen til å lese våre om våre kunder og resultatene vi har skapt på deres vegne, på vår portefølje-side. https://marketin.no/portefolje/

Dersom du er nysgjerrig på digital markedsføring, og ønsker å vite hva det digitale markedsføringsbyrået Marketin kan gjøre for deg og din bedrift, så er du hjertelig velkommen til oss for en uforpliktende, avslappende og hyggelig prat over en kopp nytraktet norsk filterkaffe på vårt hyggelige og beskjedne kontor i Ski. 

Vi skaper reelle verdier for våre kunder, og det er de som sitter igjen med mesteparten av avkastningen på sin markedsføringsinvestering, ikke oss, noe størrelsen på vårt kontor står som vitnesbyrd til 🙂

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Share on facebook
Del på Facebook
Share on linkedin
Del på Linkedin

Ta kontakt før konkurrenten din ;)

Klar for økt lønnsomhet? 🚀

Din avkastning er vår målsetning