Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

SEO-tekster - Vi skriver tekster som havner på toppen av Google 🏆

Vi skriver SEO-tekster som kundene digger. I tillegg garanterer vi at tekstene havner på Google.

Våre SEO-tekster er skrevet for både brukervennlighet og Google samtidig. Nedenfor finner du mer informasjon hva vi vektlegger når vi skriver SEO-tekster for våre kunder.

Toneleie - Identitet gjennom ordvalg

Uten identitet, blir du fort en av mange. Vi lager SEO-tekster som gjenspeiler verdiene og budskapet som dere vil formidle.

Brukervennlige SEO-tekster

For å være vellykket med SEO-tekster må de både være brukervennlige og salgsfremmende samtidig. Våre tekster skrives alltid med tanke på leseren og hva de ønsker å finne svaret på. Dette fører til fornøyde lesere, mer salg og god synlighet på Google.

Egne SEO-tekst oppskrifter

Når noen Googler en tjeneste eller et produkt, så er det alltid et behov som ligger til grunn. Vi har utarbeidet flere oppskrifter for våre SEO-tekster som egner seg til forskjellige behov. Vi skriver blant annet SEO-tekster om alt fra profilering av bedriften, tjenester, kategorier, produkter og mer.

Effektive tekster til en god pris

Som et SEO-byrå tilbyr vi at du kan leie din tekstforfatter hos oss, eller at vi utfører oppdrag enkeltvis. Ved å hyre vår tekstforfatter over en viss periode vil du få en bedre timepris sammenlignet med oppdrag som utføres enkeltvis.

Få et pristilbud på SEO-tekster

Vi leverer SEO-tekster til alle formål

Vi leverer SEO-tekster til mange formål. Alt fra nettbutikker sine kategoritekster til lokale brosjyrer. Våre tekster kan skrives til ditt behov, uansett hva det skulle være. Ta gjerne kontakt for en gratis prisvurdering.

Nedenfor kan du lese mer om de forskjellige type SEO-tekstene vi normalt leverer

SEO-optimalisert kategoritekst

SEO-tekster er essensielt for at nettbutikker sine produktkategorier skal bli synlig på Google. Ta gjerne en titt her, så ser du at de største aktørene følger dette prinsippet slavisk. Gode SEO-tekster for nettbutikker har som regel en lengde på 350-800 ord. Disse skrives som regel med en teknikk som heter "Above the fold", hvor kun den øverste delen av SEO-teksten er ordentlig ment for brukeren, og resten av SEO-teksten er ment for Google.

SEO-optimalisert bedriftsprofilering

Å få sin bedrift synlig på Google for aktuelle søkeord er essensielt, og vi har utviklet en svært god oppskrift for dette. Ved å skrive en SEO-tekst som omhandler din bedrift kan vi enkelt få din bedrift synlig på et sted og en tjeneste samtidig. F.eks. kan vi skrive en SEO-tekst om "Markedsføringsbyrået Marketin - Din samarbeidspartner i Oslo", med hensikt om å rangere på Google for søkeordet "Markedsføringsbyrå + Oslo". Denne oppskriften for SEO-tekst fungerer for alle bransjer, og kan gjentas på alle tjenester og steder for å oppnå god synlighet.

SEO-optimalisert produktbeskrivelse

På lik linje med at produktbeskrivelser trenger SEO-tekst for å bli synlig, trenger også produkter søkemotoroptimalisert tekst. Vi har skrevet om alt fra kasseapparater til dusjkabinetter og er ikke redd for å ta på oss enda en utfordring.

SEO-optimalisert tjenestebeskrivelse

Uansett hva slags tjeneste du leverer er det høyest sannsynlig at du må ha en søkemotoroptimalisert tekst som tjenestebeskrivelse for å bli synlig. De fleste bransjer og tjenester har høy konkurranse når det gjelder SEO-tekster og dette betyr at du ikke er den eneste.

Få et gratis kostnadsoverslag på SEO-tekster

De viktigste faktorene i SEO-tekster

Google bruker avanserte algoritmer for å rangere innlegget ditt. Noe av det viktigste for å komme høyt på lista er hviletid på innholdet og relevansen til søkeordet du får trafikk fra. Algoritmen setter mye vekt på intensjonen bak søket, og hvor vidt du klarer å svare på spørsmålet, eller det leseren lurer på. Derfor er det viktig å stille seg selv spørmålet "hvorfor ble dette søkt på?".

Når du gir et godt svar på et spørsmål på så vil du naturlig rangere godt på grunn av økt hviletid på siden for det gjeldene søket.

Få et tilbud

Noen tips for bedre SEO-tekster

Tittelen til et innlegg er viktig for god SEO.

Tenk på det:

Når noen søker på Google, så vil de mest sannsynlig trykke på tittelen som er mest relevant til søket deres.
Derfor er det viktig å optimalisere tittelen sin. Du sier også til søkemotoren hva ditt innlegg handler om via en tittel.

Det første steget vi anbefaler er å ha nøkkelordet fremst i tittelen.

Bruk også gjerne litt clickbait titler som frister leseren.

Meta Beskrivelse

Google bruker meta beskrivelsen til å rangere nettsider. Det er ikke bare for Google vi skriver en meta beskrivelse, men også for de som søker. Når man skriver en beskrivelse, er det viktig å skrive en ordentlig og god tekst. Her er det mye konkurranse.

Om du skriver en bra tekst, er det større sjanse for å få organiske klikk inn på siden din. Husk å bruk nøkkelordet ditt i beskrivelsen din. Google markerer ord som ble brukt i søket.

Her er en template som anbefales av Backlinko:

"This is a [content overview]. Learn how to get [specific benefit] from this [content description].

Nøkkelord - Hvordan brukes de?

For å oppnå bra SEO tekster, er det viktig med nøkkelord. Ved å bruke nøkkelord i tittelen, undertitler og hovedtekster, sier du til Google at siden inneholder mye som er relevant til søket. Dette gir din nettside en god grunn for å bli plassert høyt på søkerresultatene.

Det blir satt mye vekt på innholdet som ligger øverst på en nettside. Derfor er det også viktig å bruke nøkkelordene til søket i introduksjonen. Bruk også nøkkelordet i URL'en til innlegget ditt.

Hvor ofte?

Om du skriver en tekst på 1000 ord, men bruker nøkkelordet bare i introduksjonen, kan Google bli usikker på om siden er relevant til søket.

Tenk på det litt som dette:

Noen søker på et nøkkelord. Google ser igjennom en side og ser at nøkkelordet har bare blitt brukt en gang i bunnen av teksten. En annen side som også blir søkt igjennom har nøkkelordet 4 ganger jevnt spredt igjennom fra topp til bunn. Nettsiden som da har nøkkelordet 4 ganger vil mest sannsynlig bli vist til søkeren.

Men pass på!

Ikke overbruk nøkkelordet. Om en side blir analysert, og har nøkkelordet 50 ganger på en 500 ord lang tekst, vil siden bli markert som spam. Siden vil da bli straffet og satt veldig langt ned på søkerresultatene.

Innhold Som Svarer På Søket

Om innholdet ditt er utfyllende, svarer på det en søker lurer på og er unikt, vil dette hjelpe med å holde innlegget ditt på toppen. Du må skrive innhold som gir det man vil ha.

Se på det sånn her:

Om du er på første plass på søket "Hvordan bytte dekk på bilen". Men innholdet ditt tilfredsstiller ikke leserne. Dette kan være om du har feil informasjon, du beskriver ikke bra nok eller om du skriver om ting som ikke har noen relevans til temaet, vil ikke folk holde seg lenge på siden din.

Under ditt innlegg på Google, ligger det et innlegg som er perfekt skrevet. Alle som leser det blir fornøyde og er lenger på siden.

Da vil Google plassere det innlegget som er bedre enn ditt på toppen, fordi folk liker det rett og slett bedre.

I hovedgrunn må du skrive til mennesker. Du må sørge for å gi det de vil ha, bra svar, utfyllende og kvalitet.

Hvordan få en leser til å bli på nettsiden

Som nevnt tidligere, er det essensielt å holde leseren på siden din for å øke hviletid.
Sånn her får man det til:

APP Formelen (Agree Promise Preview)

  • Agree. En av de mest grunnleggene og effektive måtene å få en leser interessert er å følge APP formelen. Dette går utpå å først komme med et konsept eller noe som får en leser til å være enig. Det jeg prøvde på når jeg skrev introen, var å få deg til bli overasket over hvor viktig det er med en bra intro, og bli enig med at du vil lære disse triksene.
  • Promise. Nå kommer du med et løfte, eller bevis på det som er relevant. Du må gi leseren en grunn for å bli interessert. Forskjellen på førsteplass og femteplass på Google er veldig stor, så her viser jeg hvor viktig SEO er.
  • Preview. Her sier du hva innlegget ditt innebærer, og hva som er målet med teksten. Skriv en liten oppsummering av innholdet ditt. " I denne artikkelen skal vi lære deg hvordan man skriver SEO tekster, og hvordan de skal skrives for å rangere høyt på Google". Dette sier til leseren at vår tekst er relevant til dem.

SEO Tekster og Videoer

Man kan enkelt legge til en video på innlegget ditt for å øke hviletid.

Lager du en video på 1 minutt, får du 1 minutt mer hviletid, noe som er meget bra.

For eksempel så kunne vi ha laget en video hvor vi snakker om APP formelen, og lagt den ved teksten.

Lett å lese

De fleste liker ikke å lese tettpakket tekster som er vanskelig å lese.
Heldigvis så er det en enkel måte å fikse dette på, gjør sånn her:

  • Sørg for å dele opp tekstene i biter.
  • Bruk bilder for en lett måte å lage pusterom for lesere.
  • Bruk titler. Dette gjør det lettere å skumlese og finne tilbake til riktig informasjon.
  • Det kan være greit å bruke punktlister.

Bucket Brigade

En veldig effektiv måte å holde en leser intresert i innholdet ditt er å bruke noe som kalles for, "bucket brigade".

Hva er en "bucket brigade"?
Det er en metode å holde en leser interessert i teksten din. Det er en metode å koble sammen det du skriver, litt som en samtale. Dette gjøres ved å bruke ord som dette:

  • Nå:
  • Som om det ikke er nok.
  • Hva betyr dette for deg?
  • Best av alt.
  • Men vent,
  • la meg fortelle deg noe.
  • Nå bør du gjøre det.
  • I tilfelle du kanskje spør deg selv.
  • Tenk på det:

Men det beste av alt?
Det er utrolig lett å bruke!
Bare gjør som dette:

Når du føler en leser kan miste interesse, eller om du bare vil holde interessen oppe. Legger du til en bucket brigade

Tenk på det:

Det er et enkelt triks som holder en leser interessert. Dette skaper bedre hviletid, noe som gir ditt innlegg en bedre rangering hos Google, og hjelper deg å skrive bedre SEO tekster.

Lengre innhold er bedre for SEO

Om du skriver et innhold på 300 ord, tar det veldig mye kortere tid å lese igjennom enn et innhold på 2000 ord.

Men ikke missforstå:

Jeg sier ikke at du bare skal skrive masse bare for å skrive masse, men heller skriv utfyllende og dypt.
Du vil skrive store innlegg som har veldig høy kvalitet.

Engasjement i kommentarfeltet

Kommentarer kan hjelpe mye med SEO tekster. Vi vet ikke om det å ha kommentarfelt på innlegg har direkte noe å si med rangering, men et kommentarfelt vil kunne øke hviletiden veldig mye.

Her er hvordan:

For det første så vil enkelte lese kommentarer fra andre, dette vil øke hviletid.

For det andre så kan noen skape diskusjoner, som igjen øker hviletid.

Om mange klikker inn på et innlegg, for å så klikke ut med en gang, vil Google fjerne eller gi dårligere rangeringer til innlegget i søkeresultatene. Derfor er det også viktig å ikke bruke nøkkelord som er irrelevant til innlegget du skriver.

Lenke Bygging

Lenkebygging handler om å få for eksempel en blogg, til å lenke til et av våre innlegg fra deres eget innlegg. Dette kalles for Backlinking, og er noe av det beste for SEO. Får du du en utrolig stor mengde med gode backlings av høy kvalitet, vil dette gi gode resultater.

Hvordan gjøre man dette?

I prinsippet?

Lett.

Å få det til?

Ikke så lett.

Hvis du har skrevet et innlegg om "Hundetrening, hvordan få det til?", og du deler innlegget på Facebook, kan du ha flaks om noen leser innlegget, for å så lenke til den på sin blogg.

Men det er her det er viktig for deg å ha et utrolig bra innlegg om du vil ha mange og bra backlinks. For om du skriver bra og utfyllende, og gjør lesere fornøyd, så er sjansen for en backlink mye større, enn om du ikke lever det en søker ser etter.

Eksterne Lenker

Ved å lenke til eksterne sider, vil du si til Google at din side inneholder relevant informasjon. Bare husk at det er viktig å lenke til relevante eksterne sider/innlegg.

Det er best å lenke til nettsider som har bra autoritet, hvor dette vil si til Google:

Vår side linker til bra og riktig informasjon!

Her er et studie som ble gjennomført av Reboot Online som viser at eksterne linker har en positiv effekt for nettsider.

Utifra eksperimentet de gjennomførte, kom de til konklusjonen:

The main thing to take away from this test is that although we don’t know and have not proved how powerful outgoing links are in the grand scheme of things, we have proved they do have a positive impact if used correctly.

More importantly, we disproved the old myth of Pagerank retention which in my opinion has done nothing but harm to the internet as a whole as webmasters try to keep the ‘link juice’ in house slowly eroding the building blocks of the web.

Interne Lenker

Interne linker kan hjelpe deg positivt med dine SEO tekster.

Om du har en side på nettsiden din med mye autoritet, kan du enkelt lenke fra den til en side som trenger hjelp.

Når du linker til en annen side, så er det viktig å lenke via en beskrivende tekst.

Det som anbefales er å bruke et verktøy som (VERKTØY HER). Når du vet da hvilke sider på nettsiden din som har høyest lenke autoritet, kan du enkelt legge inn interne lenker fra de sidene mot en side som trenger litt støtte.

Alt tekst

Når man legger til et bilde, så er det viktig å legge til alt tekst.

Skriv nøkkelordet i filnavnet og alt teksten til bildet.

Dette hjelper både Google og synshemmede brukere med å forstå hva innholdet på siden er.

Konklusjon

Det er mye å tenkte på når det kommer til SEO tekster, men følger du alle tipsene i dette innlegget har du allerede et godt forsprang på konkurrenter!

Bare ikke glem: Det viktigste er fortsatt bra og utfyllende innhold, som tilfredsstiller søkere. Du må gi et bra svar på nøyaktig det en søker etter.

For å gå gjennom alle punktene å følge:

  • Optimalisere titler og meta beskrivelser.
  • Bruk gode nøkkelord, og synonymer rundt relaterte ord.
  • Skriv innhold som svarer på søket, sørg for å tilfredsstille leseren!
  • Hold lesere på siden så lenge som mulig.
  • Lenke bygging!
  • Eksterne og interne lenker.
  • Lag siden mobilvennlig!
  • Legg til gode bilder.

Takk for at du leste innlegget vårt om hvordan man skriver SEO tekster! Håper dette hjelper deg med å oppnå god synlighet på Google.

Hvis du ikke har tiden til dette selv, hjelper vi deg selvsagt! Bare ta kontakt med oss, så finner vi ut av hva vi kan gjøre for deg og din situasjon.

Få et pristilbud