Interessert i en prat?

Vi er på utkikk etter både små og store prosjekter, og vi er alltid tilgjengelige for en uforpliktende prat.

Tilbake

Hva er søkemotoroptimalisering? Alt du trenger å vite om SEO.

Søkemotoroptimalisering er fagfeltet som tar for seg læren om hvordan man kan gjøre siden sin mer synlig på søkemotorer som Google. Søkemotoroptimalisering er ofte referert til som SEO (Search Engine Optimization).

Søkemotoroptimalisering er et stort fagfelt som er et viktig verktøy å ta i bruk. Formålet til dette innlegget er å være er et oppslagsverk for søkemotoroptimalisering i 2020. Her er det mye god informasjon om tips og triks til hva du bør tenke på for å søkemotoroptimalisere siden din.

Velkommen til Marketin’s SEO Guide for 2021!

Historien til søkemotoroptimalisering, og introduksjon

I starten av søkermotoroptimalisering visste ingen helt hva som skulle til for å rangere høyt, så man lekte rundt til man fant ut hva søkemotorene likte og ikke likte. Alt man trengte å gjøre var å fylle opp en side med så mange søkeord som mulig. Så slengte man med noen linker, og lagde en separat side optimalisert for Altavista.

Desverre er det litt mer som skal til i dag. Google oppdaterer algoritmene sine for å sørge for at lesere får de mest relevante sidene som mulig, og det er derfor SEO er et så hardt felt.

Heldigvis for deg så har vi påtatt oss jobben med å finne ut kunsten med å drive SEO i 2021. Hvis du følger disse rådene for hva du burde inkludere og ekskludere på din nettside, så burde du ha et veldig godt utgangspunkt for å oppnå en god SEO og en flott rangjering.

De siste årene så har søkemotorene sine algoritmer og kunstig intelligens hurtig progressert. Søkemotorene har til en stor grad lært seg å bedømme en nettside ut ifra om de er skrevet for mennesker. Derfor er det blitt kjempe viktig å skrive artikler som er menneske-sentrert. Det vil si skrevet og utformet med den fremtidige leseren tatt i betrakting.

Hvis du vil oppnå bra menneske-sentrert SEO innhold, og design av høy kvalitet. Så er det viktig å bruke språk som er relevant for publikumet som du ønsker å nå.

Hvis du skriver artikler om forskning, eller jus så er det et formelt og akademisk språk som gjelder. Men hvis du prøver å markedsføre din nye håndbryggede øl så er folkelige språk og uttrykk bedre.